رئیس اتحادیه بارفروشان مشهد با تأکید بر اینکه امسال در میدان میوه و تره بار فراوانی میوه هست از کاهش قیمت ها در شب یلدا خبر داد.

قیمت میوه گران هست، اما گران فروشی وجود ندارد

 رئیس اتحادیه بارفروشان مشهد در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین با تأکید بر اینکه امسال فراوانی میوه در میدان میوه و تره بار وجود دارد و قیمت ها در شب یلدا کاهش خواهد یافت،افزود:در میادین بار قیمت میوه گران هست، اما گران فروشی وجود ندارد به دلیل اینکه از مراکز میوه گران به دست بارفروش می رسد.

حیدر ساکن برجی در خصوص اینکه دلالان در میدان بار باعث افزایش قیمت ها می شوند، گفت:بار فروش در میدان بار که نمی تواند دلال باشد؛ وقتی کسی خودش عرضه کننده مستقیم میوه هست دیگر جای دلالی وجود ندارد؛یک کامیون بار را ممکن است یک نفر نتواند به فروش برساند و آن را به همکار خودش هم برای فروش می دهد واین به معنای آن نیست که هر کدام بخواهند فروش وسود جداگانه ای داشته باشند واز همان درصد سود مجاز فراتر نخواهد رفت، یعنی در یک رِنج واحد میوه فروخته می شود.

وی با اشاره به اینکه ۹۵درصد بارفروشان، میوه خود را با فاکتور وقیمت مشخص به خرده فروشان عرضه می کنند،افزود: خرده فروش هم باید حداکثر۳۵درصد سود را بر روی میوه اعمال کند و به مصرف کننده بدهد؛این در حالی است که برخی از خرده فروشان به ۳۵درصد راضی نیستند وتا۷۰درصد هم برروی قیمت های خود می افزایند.

وی با اشاره به اجرا نشدن خالص فروشی در بازار میوه ادامه داد:بار فروش میوه را با همان سبد وکارتن و...خریداری می کند وبا همان سبد هم به خریدارعرضه می کند،و این در حالی است که ۳۵درصد سود میوه فروش سطح شهر هم باید با احتساب همان سبد و کارتن و...محاسبه شود نه اینکه برای آن قیمت جداگانه ای درنظر بگیرند.

وی تصریح کرد: خالص فروشی وقتی اتفاق می افتد که بار فروش هم میوه را خالص خریده باشد.

وی درپاسخ به اینکه چرا باوجود کاهش نرخ ارز قیمت موز همچنان در بازار با قیمت های بالا عرضه می شود،عنوان کرد:ثبت سفارش هایی که برای موز تا کنون انجام شده از روزی که خریداری می شود تا وارد کشور می شود همه با ارز های بالا خریداری شده واز طرفی افزایش نرخ حمل ونقل کشتیرانی بر قیمت تمام شده موز تأثیر زیادی گذاشته است.

وی خاطر نشان کرد : اگر روند کاهشی نرخ ارز ادامه داشته باشد،ثبت سفارش ها با نرخ های جدید بسته می شود ودرآینده قیمت موز روند کاهشی خواهد داشت.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.