سرپرست معاونت فرهنگی و امور جوانان گفت: جمعیت جوانان خراسان رضوی از مرز ۲ میلیون نفر گذشت.

جوانان خراسان رضوی ۲ میلیون نفر شدند/۲۰ هزار جوان متقاضی واجد شرایط درصف دریافت وام هستند

  به گزارش قدس آنلاین، حسن عزیزی اظهارداشت: بر اساس مصوبات ستاد ملی امور جوانان و شورای عالی، سن جوانی از ۱۵ به ۱۸ و از ۲۹ به ۳۵ سال افزایش یافته است.

وی ادامه داد:این مصوبه در راستای ظرفیت سازی و آینده نگری نسبت به اقتضائات روز جامعه جوان و بر اساس شواهد علمی و پایش نگرش ها، ارزش ها و باورهای آنان بوده است.

این مقام اداره ورزش و جوانان استان تصریح کرد: بر این اساس، در حال حاضر جمعیت جوان استان ۲ میلیون و ۶ هزار و ۵۶۹ نفر است که ۱/۳۱ درصد کل جمعیت جوانان را تشکیل می‌دهد که از این تعداد یک میلیون و ۷ هزار و ۴۹۸ نفر مرد و ۹۹۹ هزار و ۷۱ نفر زن می‌باشند.

عزیزی افزود:در این راستا ۲۱ دستگاه وظیفه مند هستند تا امور و حوزه های گسترده و متنوع جوانان را در چارچوب توسعه همکاری های فرابخشی و فعالیت های سازمانی خویش مدیریت و راهبری کنند.

وی بیان کرد: پس از ابلاغ مصوبه افزایش سن جوانی، شورای راهبری جوانان به منظور انطباق برنامه ها در حوزه های مختلف انجام ماموریت ها و تکالیف ستادی و عملیاتی این حوزه برگزار شد.

سرپرست معاونت فرهنگی و امور جوانان خاطرنشان کرد: بر این اساس دست یابی به تعداد ۴۰۱ سمن جوانان و افزایش تعداد مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و تحکیم بنیان خانواده به ۲۰۰ مرکز تا افق ۱۴۰۰ هدف گذاری شد.

عزیزی در خصوص میزان جمعیت در سن ازدواج استان نیز بیان داشت: با توجه به میانگین سن ازدواج زوجه در ۶ ماهه نخست سال جاری، تعداد جمعیت جوانان در آستانه ازدواج ۶۷۲ هزار و ۲۳۸ نفر یعنی معادل ۵/۳۳ درصد کل جمیعت جوان استان تخمین زده شده است.

وی با اینکه در ۷ ماهه نخست سال جاری ۸۴۰ میلیارد و ۴۴۰ میلیون تومان در قالب ۵۶ هزار و ۶۹۶ فقره وام ازدواج پرداخت شده است، عنوان کرد: برنامه استان این است که تا پایان سال ۹۰ هزار وام ازدواج ۱۵ میلیون تومانی پرداخت کند.

گفتنی است در حال حاضر ۲۰ هزار نفر متقاضی واجد شرایط در مراحل مختلف دریافت وام قرار دارند.
منبع: برنا
 انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.