دبیر تئاتر مدارس چله نمایش ما گفت: احیای تئاتر مردمی مشهد مهمترین کارویژه «چله نمایش ما» است.

احیای تئاتر مردمی مشهد مهمترین کارویژه «چله نمایش ما» است
به گزارش قدس آنلاین ، احمدرضا افشار اظهار داشت: هنر نمایش متعلق به مردم بوده و مخاطب اصلی آن هستند در این راستا همیشه ارگان‌های متولی برنامه‌ریزی در زمینه تئاتر به دنبال این هستند که مردم را بیشتر پای کار بیاورند و از ظرفیت عموم جامعه برای تماشای تئاتر استفاده کنند.

وی افزود: «چله نمایش ما» ابتکار بسیار خوبی است که به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی برای دومین دوره و به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می‌شود. چنین رویدادهایی می‌تواند وارد فضایی مثل اماکن عمومی، مساجد و مدارس شود که مردم بیشتر درگیر آن هستند و سبب آشتی مردم با تئاتر به‌ویژه با رویکرد انقلابی و مردمی می‌شود لذا باید توسط تمامی ارگان‌های مربوطه حمایت شود.

دبیر تئاتر مدارس چله نمایش ما درباره همکاری با فراخوان «چله نمایش ما» گفت: سال گذشته ما در زمینه معرفی گروه‌های نمایشی دانش‌آموزی و هدایت گروه‌های حرفه‌ای تئاتر به برخی از مدارس در جریان برگزاری چله نمایش ما همکاری داشتیم امسال درصدد هستیم از تجربیات سال گذشته به عنوان الگویی برای رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت استفاده کرد تا اتفاقات بهتری رقم بخورد.

افشار تصریح کرد: استان خراسان رضوی با توجه به سابقه‌ای که در هنر تئاتر دارد از پتانسیلی بالاتری نسبت به استان‌های دیگر کشور برخوردار است در این راستا سال گذشته بیشترین مقام کشوری حوزه هنرهای نمایشی را در عرصه تئاتر دانش‌آموزی بدست آوردیم بنابراین این ظرفیت با کمک نیروهای حرفه‌ای تئاتر کودک و نوجوان و دانش‌آموزی پشتوانه قوی ما هستند و می‌تواند اولیا، معلمان و دانش‌آموزان را پای کار بیاورد.

وی ادامه داد: امسال جلساتی با مسئولان دبیرخانه چله نمایش ما داشتیم و قرار بر این است که آموزش و پرورش تئاتر دانش‌آموزی را به‌صورت جدی پیگیری کند لذا مکاتبات لازم با مدارس را انجام دادیم و امیدواریم شاهد حضور پررنگ‌تر دانش‌آموزان باشیم.

دبیر بخش مدارس دومین دوره فراخوان چله نمایش ما با تاکید بر اینکه رویکرد تئاتر دانش آموزی تربیتی است، خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان ما در جریان اتفاقات پیروزی انقلاب اسلامی حضور نداشتند بنابراین هنر نمایش و برگزاری چنین برنامه‌هایی با استفاده از الگو گرفتن از نمایش‌نامه‌های خوب و بزرگان تئاتری که در بطن انقلاب حضور داشتند، فرصت مناسبی برای انتقال اندیشه‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی به دانش‌آموزان به عنوان آینده‌داران این ممکلت است.

منبع : تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.