امروز در بازارهای جهانی قیمت انواع محصولات کشاورزی از گندم و ذرت گرفته تا دانه‌های روغنی همه افزایشی بودند در این میان قیمت نفت افزایش چند سنتی و فلزات اساسی تقریبا همه کاهشی بودند.

افزایش قیمت اکثر محصولات کشاورزی

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، قیمت اکثر محصولات کشاورزی در بازارهای جهانی امروز افزایشی بود. گندم، ذرت، برنج، دانه‌های روغنی، همه نسبت به روز گذشته با افزایش قیمت مواجه شدند. امروز هر بوشل گندم ۲.۲۵ دلار در بازارهای جهانی افزایش یافت و به قیمت ۵۳۲ دلار و ۲۵ سنت به فروش رفت و ذرت هم با ۲۵ سنت افزایش هر بوشل ۳۸۵ دلار معامله شد.

در بین محصولات کشاورزی دانه‌های روغنی رکورددار افزایش قیمت بودند. هر بوشل دانه روغنی سویا ۴.۵ دلار افزایش یافت و به قیمت ۹۱۸ دلار و ۲۵ سنت معامله شد. سویای خوراکی هم از این افزایش بی نصیب نماند و ۱.۳ دلار بالا رفت. سایر کالاهای روغنی نظیر کانولا هم با افزایش قیمت مواجه شدند. شکر و برنج هم جزو محصولاتی بودند که امروز افزایش قیمت داشتند. در بین محصولات کشاورزی تنها دام کاهش قیمت داشت. دام زنده امروز ۴۵ سنت و دام پرواری ۴۰ سنت کاهش قیمت داشت. 

*فلزات اساسی

در گروه فلزات اساسی طلا حدود ۶۰ سنت افزایش قیمت داشت و هر اونس ۱۲۴۲ دلار به فروش رفت. نقره هم با افزایش ۵ سنتی همراه شد و هر اونس ۱۴.۶۹ دلار معامله شد. در گروه سایر فلزات گرانبها هم پلاتینوم هم ۱.۵۴ دلار کاهش داشت اما پالادیوم ۷.۶۶ دلار با افزایش قیمت مواجه شد. فلزاتی مانند مس، آلومینیوم، روی و قلع، همه با کاهش همراه بودند.

*انرژی

انرژی امروز قیمت نفت برنت افزایش اندکی داشت و نفت برنت حدود ۶۰ دلار به فروش رفت، گاز طبیعی هم کاهش ۱۷ سنتی داشت. بنزین هم با ۱.۲۵ دلار کاهش مواجه شد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.