همزمان با روز رحلت حضرت فاطمه معصومه (س) حرم مطهر امام هشتم (ع) در ماتم و عزا قرار دارد.

حرم رضوی سیاه پوش عزای حضرت معصومه (س) شد

به گزارش قدس آنلاین، همزمان با روز رحلت جانگذار حضرت فاطمه معصومه (س) صحن و سرای حرم مطهر امام هشتم (ع) سیاه پوش شده وبرنامه‌های عزاداری در صحن‌ها و رواق‌های مختلف در حال برگزاری است.

همچنین در این روز ویژه برنامه سخنرانی حجت الاسلام علی مهدوی‌نیا و مدیحه سرایی از ساعت ۹:۳۰ در رواق امام خمینی (ره) برگزار شده و در این برنامه‌ها مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به عزاداری و مرثیه‌سرایی در وصف کریمه اهل‌بیت حضرت فاطمه معصومه (س) می‌پردازند.
ویژه برنامه بانوی بهشت در حرم رضوی
حجت الاسلام سید جلال حسینی معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: ویژه‌برنامه بانوی بهشت صبح سه‌شنبه در سالروز رحلت جانسوز حضرت فاطمه معصومه (س) از ساعت ۹ تا اذان ظهر در رواق حضرت زهرا (س) برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: در این برنامه افزون بر مراسم روضه‌خوانی، برنامه بیان احکام، سخنرانی و جلسه پرسش و پاسخ با حضور کارشناسان خانم برگزار می‌شود.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: در حاشیه برنامه بانوی بهشت، جلسه جوانه‌های معرفت ویژه کودکان تدارک دیده شده تا کودکان عزیز نیز با حضور مربیان مجرب در حوزه کودک و نوجوان با مفاهیم دینی آشنا شوند.
پرسمان دینی با موضوع حجاب
جلسه پرسمان دینی با موضوع «حضرت معصومه (س)؛ الگوی عفاف و حجاب» ویژه خواهران نیز با سخنرانی  جمیله علم الهدی استادیار دانشگاه شهید بهشتی در رواق حضرت زهرا (س) برگزار خواهد شد.

این مراسم سه‌شنبه ۲۷ آذرماه از ساعت ۱۵ تا ۱۶:۳۰ در رواق حضرت زهرا (س) ویژه زائران غیر ایرانی بارگاه منور رضوی برپا می‌شود و در آن به بررسی راهکارهای هویت بخشی بانوان جهان اسلام در دنیای معاصر پرداخته خواهد شد.
 منبع:باشگاه خبرنگاران
انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.