گیلان -محمدرضا نازک کار، با اشاره به وجود ۸۰۵ کیلومتر راه شریانی در گیلان، عنوان کرد: ۶۱۶ کیلومتر از راه های شریانی استان ترانزیتی می باشد که ۲.۵ درصد راه های ترانزیتی کشور محسوب می شود

گیلان ۲.۵ درصد راه‌های ترانزیتی کشور را داراست

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، محمدرضا نازک کار مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، با بیان اینکه گیلان یک استان حمل و نقلی است، اظهار کرد: گیلان دارای شاخص های بالا در حمل و نقل است و در حال حاضر سه پایانه بار فعال و ۱۰ پایانه مسافر فعال داریم.

وی با اشاره به وجود ۸۰۵ کیلومتر راه شریانی در گیلان، عنوان کرد: گیلان با ۱۴ هزار و کیلومترمربع وسعت ۲.۳ درصد از راه های شریانی کشور را به خودش اختصاص داده است. همچنین ۶۱۶ کیلومتر از راه های شریانی استان ترانزیتی می باشد که ۲.۵ درصد راه های ترانزیتی کشور محسوب می شود و در این زمینه جزو پنج استان اول هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، با بیان اینکه گلوگاه های ترافیکی استان در ایام تعطیلات با تراکم بالایی مواجه است، تصریح کرد: در گیلان بالغ بر ۴۹۰ کیلومتر راه چهارخطه دارای باند رفت و برگشت و ۶۰ کیلومتر آزادراه داریم.

این مقام مسئول، با تاکید بر لزوم احداث راه های جدید و ارتقای خدمات دهی به کاربران جاده ها، تصریح کرد: هم اکنون سه شرکت بین المللی حمل کالا و یک شرکت بین المللی حمل مسافر را به ثبت رسانده ایم و ۸۵ نمایندگی شرکت حمل و نقل بین المللی در استان فعال است.

وی با بیان اینکه در هشت ماهه نخست امسال ۷۹ هزار و ۴۱۷ تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل استان ار مرز زمینی آستارا وارد شده است، افزود: نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد کاهش در واردات داشتیم. همچنین طی مدت مذکور حدود ۳۲۸ هزار و ۷۰۰ تن کالا از گیلان صادر کردیم که رشد ۴۰ درصدی را نشان می دهد.

نازک کار اضافه کرد: ۳۵۳ هزار و ۲۹۶ تن کالا از استان ترانزیت شده که از این میزان بالغ بر ۲۹۱ هزار و ۹۹۰ تن مربوط به مرز آستارا و حدود ۶۱ هزار و ۲۹۰ تن مربوط به مرز آبی انزلی است. ترانزیت ورودی گیلان از مرز آستارا نیز ۱۵۲ هزار و ۹۰۰ تن بوده که کاهش ۱۴ درصدی را نشان می دهد. همچنین ۲۰۰ هزار و ۳۹۴ تن کالا ترانزیت خروجی با ۹ درصد کاهش داشتیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، با بیان اینکه از فروردین لغایت آبان امسال ۹۱۰ هزار و ۹۳۹ نفر تردد از مرز زمینی آستارا داشتیم، گفت: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشاه ۶۳ درصد افزایش دارد.

وی با اشاره به صدور کارت هوشمند برای رانندگان ناوگان حمل و نقل استان، تاکید کرد: براساس آیین نامه ها هر راننده بیشتر از ۹ ساعت در شبانه روز مجاز به رانندگی نیست، اما با توجه به اینکه وسائط نقلیه از این توانایی برخوردارند لذا رانندگان می توانند حداکثر دو کمک راننده داشته باشند تا به ایجاد اشتغال نیز منجر شود.

این مقام مسئول، نرخ حمل، بیمه تکمیلی و قیمت قطعات یدکی را از جمله مشکلات صنفی رانندگان ناوگان حمل و نقل دانست و عنوان کرد: بیمه تکمیلی رانندگان راه اندازی شده و نرخ بیمه تامین اجتماعی کاهش ۵۰ درصدی داشته است. همچنین بالغ بر ۴ هزار حلقه لاستیک براساس قیمت مصوب شورای اقتصاد بین رانندگان توزیع کردیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.