گیلان – مصطفی سالاری فرهنگ ایثار و شهادت را الگویی برای نسل های آینده دانست و گفت: شهدا متعلق به همه مردم هستند و پایبندی به آرمان‌های آنان منجر به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه می‌شود.

کنگره شهید میرزا کوچک جنگلی باید در شأن سردارجنگل برگزار شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ مصطفی سالاری استاندار گیلان در جلسه مشترک شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت و شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به یکصدمین سالگرد شهادت میرزاکوچک جنگلی در سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و افزود: کنگره شهید میرزاکوچک جنگلی باید در شأن سردارجنگل برگزار شود که نیازمند تعیین ساختار و دستگاه متولی متناسب با این رویداد بزرگ است.

وی بر ضرورت برگزاری یادواره‌های شهدا به صورت باشکوه و همراه با حفظ منزلت و جایگاه رفیع آنان تأکید و تصریح کرد: ساماندهی برگزاری یادواره‌ها و تجمیع آن در سطوح مختلف به منظور انسجام بیشتر در مراسم‌های متعلق به شهدا و اثرگذاری مضاعف آن بر نسل جوان و آینده‌ساز کشور است.

نماینده عالی دولت در گیلان اظهار داشت: با مشارکت فعالان و دست‌اندرکاران برگزاری یادواره‌های شهدا دستورالعملی با درنظرگرفتن تمامی شاخص‌ها در حال تدوین است تا پس از تصویب و ساماندهی با جدیت از آن پشتیبانی شود و در این مسیر با موازی‌کاری مواجه نشویم.

وی تدوین دانشنامه دفاع مقدس را یک اقدام ماندگار و اثرگذار عنوان کرد و افزود: در مسیر جمع‌آوری اسناد موجود در حوزه دفاع مقدس و تدوین دانشنامه حمایت‌های مالی لازم صورت می‌گیرد.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.