مدیر مرکز جامع مشاوره، رشد و توانمندسازی آستان قدس رضوی گفت: خادمیاران علمی حوزه مشاوره و روانشناسی در همه استان‌های کشور فعال خواهند شد و افرادی متخصص از دانشگاه‌های کشور بر فعالیت آن‌ها نظارت خواهند داشت.

فعالیت خادمیاران مشاوره ای آستان قدس در همه استان‌های کشور

 به گزارش قدس آنلاین، سید محسن اصغری نکاح مدیر مرکز جامع مشاوره، رشد و توانمندسازی آستان قدس رضوی در گفتگو با خبرنگاران گفت: خادمیاری علمی و مشاوره فرصتی جدید برای افراد علاقه‌مند به خادمی در آستان قدس رضوی است. هدف ایجاد خادمیاران در حوزه مشاوره ایجاد فضایی برای ارائه خدمات تخصصی به زائران، مجاوران و مناطق محروم است.
وی ادامه داد: پژوهشگران وکسانی که دارای حداقل کارشناسی روانشناسی، مشاوره و مدارج بالاتر باشند می‌توانند در سامانه خادمیاری ثبت‌نام کنند.
مدیر مرکز جامع مشاوره، رشد و توانمندسازی آستان قدس رضوی افزود: پژوهشگران رزومه فعالیت‌های علمی و پژوهشی خود را برای مرکز جامع مشاوره ارسال می‌کنند و متناسب با توانایی‌های آن‌ها مأموریت‌های کاری برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود. خادمیاران ۶ ساعت در هفته را به‌صورت افتخاری و به نام امام رضا(ع) به مردم خدمات ارائه می‌کنند.
وی ادامه داد: حرم مطهر همواره پناهگاه و ملجأ محرومان، زائران و علاقه‌مندان به اهل‌بیت(ع) بوده اما با رویکرد جدیدی که تحت عنوان خادمیاری مطرح‌شده حوزه خدمت‌رسانی گسترش‌یافته است.
اصغری نکاح تصریح کرد: به‌واسطه خدمت مشاوره خادمیاران، زائرانی که برای تصمیم‌گیری یا راهگشایی به حرم رضوی مراجعه می‌کنند از ظرفیت مشاوران متخصص می توانند بهره‌مند ‌شوند.
وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون دفاتر مشاوره‌ای برای زائران در حرم رضوی، برای مجاوران در سطح شهر مشهد، مراکز مشاوره فوریت‌های تلفنی ملی و مرکز مشاوره محرومان راه‌اندازی شده است، ادامه داد: مراکز مشاوره استانی با حضور خادمیاران در حال تأسیس و توسعه هستند که افرادی متخصص از دانشگاه‌های کشور بر فعالیت آن‌ها نظارت خواهند داشت.
مدیر مرکز جامع مشاوره، رشد و توانمندسازی آستان قدس رضوی بیان کرد: مرکز جامع مشاوره، رشد و توانمندسازی آستان قدس رضوی اخیراً راه‌اندازی شده که ذیل آن فعالیت‌های پژوهشی حوزه روانشناسی راهبری، نظارت و اجرا می‌شود.
منبع:  آستان نیوز
 انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.