رئیس کنترل کیفیت و امور آزمایشگاههای شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی گفت: بر اساس بررسی های انجام شده روستاهای این استان بیشترین مطلوبیت آب در کشور از نظر کلر باقی مانده و میکروبی را دارند.

روستاهای خراسان رضوی بیشترین مطلوبیت آب در کشور را دارند

به گزارش قدس آنلاین ؛ حسن مسعودی روز سه شنبه  افزود: هم اکنون 2 شاخص مطلوبیت کلر باقی مانده و میکروبی آب در روستاهای خراسان رضوی بیشتر از 98 درصد و بالاتر از میانگین کشوری است.

وی اظهار داشت: 24 آزمایشگاه، کنترل کیفیت آب در روستاهای زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی را بر عهده دارند که 17 فقره از این تعداد آزمایشگاه میکروبی، 2 فقره فیزیکی و شیمیایی و بقیه آزمایشگاههای عالی، بیولوژی، فاضلاب، کربنی و معدنی هستند.
وی گفت: سالانه یک هزار و 400 نمونه گیری فیزیکی و شیمیایی، فلزات سنگین، سموم و مواد عالی، 45 هزار آزمون میکروبیولوژی و یک میلیون سنجش کلر باقی مانده از شبکه های آب روستایی در خراسان رضوی توسط این آزمایشگاهها انجام می شود.
مسعودی افزود: کیفیت آب تولیدی در تمام روستاهای خراسان رضوی متناسب با استانداردهای ملی است.
وی افزایش املاح آب در شرق خراسان رضوی را یکی از مشکلات عنوان کرد و گفت: املاح آب در مناطق شرقی استان مانند خواف، بجستان، رشتخوار، تربت جام و صالح آباد به خاطر بافت زمین بیشتر از حد مجاز است.
وی اظهار داشت: تاکنون 40 دستگاه آب شیرین کن در روستاهای مختلف استان که مشکل شوری آب داشته اند، نصب شده است.
شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی آبرسانی به 2 هزار و 480 روستا با جمعیت یک میلیون و 581 هزار نفر را در قالب 587 هزار مشترک بر عهده دارد.
منبع : ایرنا

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.