با ورود معاونت بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به گرانی قیمت مرغ و حمایت دادستانی مشهد، طرح برخورد با عاملان گرانفروشی در بازار مرغ از امروز آغاز شد.

آغاز برخورد با عاملان بی ثباتی بازار مرغ در مشهد

به گزارش قدس آنلاین، مهدی مقدسی کارشناس مسئول معاونت بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در تشریح طرح ضربتی مقابله با افزایش بی حساب و کتاب قیمت مرغ در مشهد به قدس گفت: در ماجرای افرایش قیمت غیرمنطقی قیمت مرغ هم مطالبه مردمی وجود دارد و هم مسئولان این انتظار را از دستگاه متولی دارند که در مقابل این اقدام چاره اندیشی شود.

*مصوبه ای که توسط متخلفان زیر پا گذاشته شد!

وی ادامه داد: دولت هم در این زمینه تلاش کرده است تا قیمت مرغ را ثابت نگه دارد، چراکه دولت در این رابطه یارانه پرداخت می کند. این یارانه هم به دو صورت مستقیم و غیر مستقیم از پرداخت می شود.

کارشناس مسئول معاونت بازرسی سازمان صمت استان به مصوبه کمیسیون تنظیم بازار کشور هم اشاره کرده و در این رابطه افزود: اینگونه نیست که قیمت مرغ شناور باشد، چرا که ستاد تنظیم بازار کشور در تاریخ ۲۳/۹/۹۷ پس از بررسی تمامی جوانب، مصوبه ای را تنظیم و برای اجرا به سراسر کشور ابلاغ کرد که کمیسون تنظیم بازار استان هم بر اجرای آن تاکید دارد.

در آن جلسه مصوب شد که حداکثر قیمت مرغ زنده در زمان تحویل مرغدار به کشتارگاه ۶ هزار و ۳۵۰ تومان باشد. در ادامه هم تعیین شد که کشتارگاه پس از کشتار مرغ و جدا سازی آلایش و... و همچنین محاسبه هزینه کشتارگاهی، مرغ را با حداکثر با قیمت ۹ هزار و ۸۰۰ تومان در سطح بازار عرضه و بدست مصرف کننده برسد.

مقدسی ادامه داد: در این میان تمامی جوانب دیده شده و سود افراد ذی نفع هم محاسبه شده است. پس کسی حق این را ندارد که هرطور که خودش تمایل دارد رفتار کند. اما متاسفانه شاهد آن هستیم در حال حاضر برخی افراد پشت پرده ماجرا وجود دارند که دست به تخلف می زنند و توجهی به قیمت مصوب و قانون ندارند، آنها مرغ زنده را بیشتر از ۸ هزار تومان تحویل کشتارگاه می دهند و گرانفروشی همان جا آغاز می شود. کشتارگاه هم سودی که برای این ماجرا در نظر گرفته شده را محاسبه و قیمت اضافه می کند، نتیجه هم این می شود که هرکیلو مرغ حدود ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان راهی بازار و بدست مصرف کننده می رسد.

وی افزود: قیمت مصوب را همه باید رعایت کنند؛ ستاد تنظیم بازار زمانی که موضوع را بررسی و قیمت مصوب را اعلام کرد، به تنهایی این تصمیم را نگرفت و در این جلسات نماینده تولید کننده ها، جهاد کشاورزی و ... حضور داشته اند. اگر قرار بود قیمت بیشتر از این ها باشد حتما در همان جلسات در این باره تصمیم گیری می شد، پس هیچ کس حق ندارد طوری رفتار کند که نتیجه آن افزایش قیمت مرغ در بازار باشد.

*برخی عاملان نابسامانی مشخص شده اند

کارشناس مسئول معاونت بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در مورد شناسایی برخی عاملان نابسامانی دربازار مرغ هم گفت: در این میان تعدادی از متخلفان مشخص شده اند. بر همین اساس هماهنگی های لازم با ستاد تنظیم بازار، تعزیرات حکومتی صورت گرفته است. حتی در این مسیر حمایت های قابل تقدیری هم از سوی دستگاه قضایی و حوزه پیشگیری از وقوع جرم دادستانی مرکز استان به عمل آمده است.

مقدسی به اجرای طرح برخورد با متخلفان این حوزه هم اشاره کرده و در این راستا بیان داشت: برهمین اساس از امروز طرح ویژه ای آغاز شد و تیم های بازرسی به سطح شهر فرستاده شدند. ما از افرادی که مسبب این افزایش قیمت غیر مجاز هستند می خواهیم قبل از برخورد قانونی، خودشان در مسیر قانون حرکت کنند؛ در غیر آن برخورد مناسب و بازدارنده با متخلفان صورت خواهد گرفت.

*دستور دادستانی برای برخورد با متخلفان

گزارش ها حاکی است: طبق اطلاعات بدست آمده مشخص شد که در حوزه دادستانی مرکز استان و در راستای احیای حقوق عامه دستورات حمایتی صادر گردیده تا اگر برخی متخلفان و افرادی که عامل بی ثباتی بازار مرغ هستند در مقابل اجرای قانون ممانعتی ایجاد کنند، مراتب به دادسرا اعلام و پیگیری های قضایی در این زمینه صورت پذیرد.

منبع: مشهد فوری

پایان/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.