معاون بهبود تولیدات دامی استان خراسان رضوی گفت: مرغداری های استان با یک چهارم ظرفیت کار می کنند و با پیش خرید مرغ از مرغداری ها قیمت ها را تنظیم خواهیم کرد.

معاون بهبود تولیدات دامی استان خراسان رضوی:قیمت مرغ را دربازار تنظیم میکنیم

به گزارش قدس آنلاین در حالی که قیمت مرغ در برخی مناطق مختلف شهر مشهد به ۱۳ هزار تومان رسیده است،اما مسئولان استان از آن اظهار بی اطلاعی می کنند.

سعادت علی نیا در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار داشت : آخرین قیمتی که از میدان استقلال داشته و در جریان آن هستم قیمت ۱۰ هزار و هفتصد هزار تومان می باشد . از طرفی روزانه ۷۰ تن مرغ منجمد توسط شرکت پشتیبانی امور دام با هدف سیاست تنظیم بازار به قیمت هر کیلو ۸۵۰۰ تومان در فروشگاه های زنجیره ای استان و حتی از طریق کامیون های سیار در مناطق مختلف شهر مشهد توزیع می شود که ۲۰ تن آن متعلق به شهر مقدس مشهد است.

وی تصریح کرد: اگرچه نهاده های مورد نیاز مرغداری ها با ارز ۴۲۰۰ تومان تامین می شود اما افزایش برخی هزینه ها نظیر حمل و نقل باعث شده است که قیمت مرغ طی روزهای اخیر روند صعودی به خود بگیرد ، از طرفی مصوبه تنظیم بازار کشور این است که قیمت هر کیلو گوشت مرغ در بازار به ۹۸۰۰ تومان برسد.
علی نیا ادامه داد: از طرفی در نظر داریم با سیاست پیش خرید مرغ از مرغداری ها قیمت آن را در بازار تنظیم کنیم به این ترتیب که نهاده های ذرت به قیمت هر کیلو ۱۱۰۰ تومان و سویا هر کیلو ۱۲۵۰ تومان در اختیار مرغداری ها به مدت ۵۰ روز قرار می گیرد و سپس گوشت مرغ از آنها در قالب بسته بندی و از قرار هر کیلو ۸۵۰۰ تومان خریداری خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه قاچاق گوشت مرغ از استان صحت ندارد ، تصریح کرد: ظرفیت مرغداری های استان خراسان رضوی ۲۴ میلیون جوجه ریزی در هر دوره است. اما ماه گذشته تنها ۶میلیون جوجه ریزی در استان توسط مرغداری ها صورت گرفت از این رو مرغداریهای استان می توانند با ظرفیت چهار برابر امروز تولید کنند به شرط اینکه بازارهای هدف برای بازرگانی و صادرات آن نیزمشخص شود.
علی نیا ادامه داد: اگر ماهانه همین مقدار جوجه ریزی در استان صورت بگیرد نیاز استان به گوشت مرغ تامین می شود و در صورتی که بیشتر از این مقدار جوجه ریزی در استان صورت بگیرد می توان حتی صادرات به سایر استان ها و خارج از کشور نیز داشت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.