نماینده آمریکا در سازمان ملل از ولیعهد سعودی خواست تا دست از رفتارهای تند و زننده خود بردارد.

نیکی هیلی: "بن سلمان" باید ماهیت زننده رفتارهایش را متوقف کند

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل روز سه شنبه در سخنانی گفت: محمد بن سلمان ولیعهد سعودی باید ماهیت زننده و تکان دهنده رفتارهایی را که داشته است، متوقف کند.

نیکی هیلی در مصاحبه با واشنگتن اگزماینر افزود: ولیعهد سعودی بارها بی مبالات و بدون توجه رفتار کرده است ولی نشان داده است که ایده های خوب زیادی دارد.

وی اظهار داشت: نحوه عملکرد محمد بن سلمان پس از قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد سعودی عامل موثری در نشان دادن توانایی‌های وی برای هدایت عربستان سعودی در مسیر آتی این کشور است. اول و مهمتر از همه، ولیعهد سعودی بی شک به ما نوعی مسئولیت پذیری و پاسخگویی را در قبال آنچه که بر سر خاشقجی آمده است، بدهکار و مدیون است. بدون شک.

دفتر نمایندگی آمریکا در سازمان ملل حاضر به اظهارنظر درباره سخنان نیکی هیلی نشده است.

این اظهارات نیکی هیلی دقیقا در روزی مطرح شده است که وی آخرین سخنرانی اش را در شورای امنیت سازمان ملل ایراد کرده است. هیلی در ماه اکتبر اعلام کرد که تا پایان سال جاری میلادی از این سمت کناره گیری خواهد کرد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا تصمیم گرفته است تا هیتر نوئرت سخنگوی فعلی وزارت خارجه آمریکا را به عنوان نماینده جدید ایالات متحده در سازمان ملل معرفی کند.

قتل خاشقجی با انتقادات گسترده بین المللی روبرو شده و نمایندگان آمریکایی نیز مخالفت خود را با سیاست های ترامپ در قبال مقام های سعودی اعلام کرده اند.

ترامپ اخیرا گفته است که علی رغم گزارش نهادهای اطلاعاتی آمریکا درباره دست داشتن مستقیم ولیعهد سعودی در قتل خاشقجی، واشنگتن همچنان در کنار ریاض خواهد ایستاد.

سازمان سیا به این جمع بندی رسیده است که محمد بن سلمان دستور مستقیم قتل خاشقجی را صادر کرده است. 

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.