پیشکسوت فوتبال قطر مخالفت خود را با ۴۸ تیمی‌شدن جام جهانی ۲۰۲۲ در این کشور ابراز کرد.

الخلیفی: ترجیح می‌دهیم جام جهانی با شرکت ۳۲ تیم برگزار شود

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، ماجد الخلیفی پیشکسوت فوتبال قطر در واکنش به مطالعه امکان‌سنجی  مشارکت ۴۸ تیم در جام جهانی ۲۰۲۲  که توسط کارگروه ویژه فیفا صورت می‌گیرد اظهار داشت: برای جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه نیز بحث ۴۸ تیمی‌شدن مطرح بود و این بحث‌ها درباره قطر نیز به عنوان میزبان جام جهانی ۲۰۲۲ هنوز ادامه دارد. ما ترجیح می‌دهیم تا این رقابت‌ها با شرکت ۳۲ تیم برگزار شوند زیرا پیشنهاد قطر برای کسب میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ فوتبال به همین تعداد ارائه شده بود.

فیفا در نشست اخیر جهانی دوحه اعلام کرد که تصمیم نهایی درباره ۳۲ یا ۴۸ تیمی‌بودن جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در نشست ماه مارس در آمریکا اتخاذ خواهد شد. هم‌اکنون کارگروه ویژه‌ای در حال بررسی همه‌جانبه برگزاری احتمالی این رقابت‌ها با شرکت ۴۸ تیم هستند.

ماجد الخلیفی درباره روند آماده‌سازی قطر برای میزبانی از جام جهانی ۲۰۲۲ نیز خاطرنشان کرد: همه در نشست اخیر فیفا در دوحه دیدند و شنیدند که جانی اینفانتینو، رئیس این نهاد چه اظهاراتی داشتند. طبق گفته‌های او آماده‌سازی قطر برای میزبانی از جام جهانی ۲۰۲۲ به خوبی پیش‌ می‌رود و محاصره قطر توسط همسایگانش هیچ تاثیری روی کارها نداشت. اینفانتینو نیز ایمان دارد که تمام ورزشگاه‌های این رقابت‌ها تا سال ۲۰۲۰ مهیای بهره‌برداری خواهند شد که پیش از این در هیچ‌یک از جام‌های جهانی سابقه ندارد که ۲ سال پیش از آغاز رقابت‌ها چنین اتفاقی رخ دهد. جام جهانی ۲۰۲۲ برای قطر علاوه بر توسعه ورزشی فوایدی نیز برای بخش‌های گردشگری و اقتصاد خواهد داشت.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.