خراسان جنوبی-طباطبایی گفت :طرح سهمیه بندی را می توان در مناطقی که با کمبود مخازن آب روبرو هستند در دستور کار قرار داد و برای تامین اعتبار چاه‌های منابع آبی شهرستان بشرویه نیز در بودجه کشوری مبالغی را در نظر گرفته ایم.

برای تامین اعتبار چاه‌های منابع آبی بشرویه در بودجه کشوری مبلغی در نظر گرفته شده است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بشرویه، علیرضا طباطبایی مدیر کل دفتر نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور شامگاه سه شنبه در نشست برنامه ریزی پروژه های آب و فاضلاب شهری شهرستان بشرویه  که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد با اشاره به اینکه مسئله تامین آب برای استان خراسان‌جنوبی و به‌خصوص شهرستان طبس و بشرویه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است خاطرنشان کرد :وزارت نیرو به کمک سایر وزارتخانه ها با همفکری و همکاری اقدامات خوبی برای مدیریت بهینه مصرف آب در کشور انجام داده اند.

 وی تصریح کرد: سرانه مصرف آب در کشور حدود۲۵۰ متر مکعب است که باید این میزان را کاهش دهیم.

طباطبایی با اشاره به طرح سهمیه‌بندی آب شرب هم بیان کرد :طرح سهمیه بندی را می توان در مناطقی که با کمبود مخازن آب روبرو هستند در دستور کار قرار داد و برای تامین چاه‌های منابع آبی شهرستان بشرویه نیز در بودجه کشوری مبالغی را در نظر گرفته ایم.

مدیر کل دفتر نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در ادامه به میزان افت و کاهش ذخیره منابع آبی اشاره کرد و گفت: این میزان افت به صورت سالیانه مورد بررسی قرار میگیرد و منابع مصارف آب روستایی در منطقه خراسان جنوبی تقریبا بالاست که باید مدیریت بهتری انجام شود.

طباطبایی با اشاره به کاهش اعتبارات آبفای روستایی هم گفت :یکی از دغدغه هایی که وجود دارد کاهش اعتبارات در حوزه آبفای روستایی است که امیدواریم با همت نمایندگان این مورد بررسی گردد.

 وی به مشکلات آب و فاضلاب روستاهای بشرویه هم اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه مشکلات فاضلاب روستاهای بشرویه به صورت ملی بررسی می شود باید برای تامین منابع مالی آن نیز در سطح کشور پیگیرشد.

مدیر کل دفتر نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با طرح پیشنهاداتی برای رفع مشکلات آبی تصریح کرد: ایجاد سبد مالی برای حل مشکلات تامین آب و آبرسانی یکی از روش هاست که نیازمند پیگیری است  در بخش دیگر نیز لازم است از محل اعتبارات استانی نیز دنبال گردد و همچنین بخشی دیگر آن در فهرست آبها مبالغی اضافه شود تا در حوزه صرفه جویی اقدامات مناسب‌تری صورت گیرد.

طباطبایی  با قدردانی از تلاشهای نماینده حوزه انتخابیه هم گفت: نماینده حوزه انتخابیه از اعتبارات بخش آب در حوزه انتخابیه خود دفاعیات بسیار خوبی داشته که ثمرات آن در آینده مشخص خواهد شد.

 وی با تأکید بر فرهنگ صرفه جویی در مصرف آب بیان کرد: علی رغم اینکه در شهرستان بشرویه با توجه به فرهنگ بسیار خوب و ارزشمندی پرهیز از اسراف سرانه مصرف کاهش داده شده ولی همچنان نیاز است تا این مسئله تبلیغ و تشویق کردند که با نصب تجهیزات کاهش مصرف می توان به این مورد کمک کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.