محسنی بندپی در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان گفت: استانداری تهران و معاونت اقتصادی با تمام ظرفیت و توان در خدمت اتاق بازرگانی است تا بتوانیم با مشکلاتی که دشمن در صدد ایجاد آن است، مقابله کنیم.

استاندار تهران: با تمام ظرفیت و توان در خدمت اتاق بازرگانی هستیم

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، پنجاه و دومین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان تهران( صبح امروز ۲۸ آذرماه ) در محل اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی تهران با حضور انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران، محمد حسین مقیمی استاندار سابق، محمد امامی امین معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری تهران، غلامحسین اسماعیلی رئیس کل دادگستری استان و مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی تهران برگزار شد.

در این نشست، محسنی بندپی استاندار تهران با اشاره به لزوم اهتمام به تشکل‌های منتخب مردمی در مناسبات اقتصادی اظهار داشت: زمانی که هر نظام با مشکلات اقتصادی مواجه می شود راهکار برون رفت از موانع؛ اتکا به تشکل های منتخب مردمی مانند اتاق بازرگانی است که می تواند در کشور ما و به خصوص در استان تهران کنشگر و تاثیر گذار باشد.

وی افزود: اکنون که در شرایط حساس اقتصادی قرار داریم  یکی از راه های مقابله با این موانع و مشکلات نهادینه کردن یا مردمی کردن اقتصاد است که می تواند با همراهی سازمان های متشکل  از افراد با تجربه ، صاحب نظر و موفق محقق شود.

محسنی بندپی تصریح کرد: زمانی که کشور آلمان در سال ۲۰۰۶ با بحران اقتصادی مواجه شد، چنین روندی را تجربه کرد و در نهایت نیز موفق شد. ما در آن زمان در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گروهی را به نمایندگی اعزام کردیم تا تجربیات این کشور را کسب و منتقل کنند  و تأکید آلمان‌ها بر این بود که حفظ اشتغال موجود از ایجاد شغل جدید مهم تر است.

استاندار تهران گفت:وقتی فعالین اقتصادی  اقدام به سرمایه گذاری کرده و با طی مراحل اداری پیچیده مجوز های لازم را برای ایجاد بنگاه تولیدی کسب می کنند، آنگاه که با بحران مواجه شده و تعدیل نیرو داشته باشند آثار روحی و روانی اقتصادی تبعی آن بسیار سخت خواهد بود. بر این اساس باید با استراتژی ضمن شناسایی بنگاه های اقتصادی دارای مشکل نسبت به حل و فصل موانع آنها اقدام کنیم.

بندپی تاکید کرد: نهادهایی مانند اتاق بازرگانی به دلیل تجربه و شناخت خوبی که از اقتصاد کشور دارند  آن را رصد کرده و ظرفیت خوبی از این جهت خواهند داشت و دولت به عنوان سیاست‌گذار اقتصاد کشور می‌تواند از این تشکل ها به عنوان بازوی توانمند استفاده کند.

نماینده عالی دولت در استان تهران خاطرنشان کرد: اگر ذیل شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی کارگروه‌های تخصصی وجود دارد باید تقویت شده و اگر نیستند باید ایجاد شوند تا امور به شکل علمی تر و تخصصی تر پیش رود همچنین شناسایی بنگاه ها هم بسیار مهم بوده چرا که می توان با حمایت از آنها عرصه اقتصاد را از هر مشکلی نجات داد.

بندپی گفت: باید با کمک اتاق بازرگانی روند جذب سرمایه گذاری در استان تهران را تسریع کنیم چرا که کشورهای زیادی همچنان مایل به این امر در پایتخت کشورمان هستند.

وی افزود: در زمان حضور در مجلس و نمایندگی مردم و نایب رئیس فراکسیون تعاون در خدمت تشکل هایی نظیر اتاق بازرگانی بودیم و با تجربه ارزشمند اتاق بازرگانی می توانیم با هم اندیشی و همفکری برای رفع مشکلات اقتصادی بدون محدودیت کمک کنیم.

استاندار تهران در پایان تصریح کرد: استانداری تهران و معاونت اقتصادی با تمام ظرفیت و توان در خدمت اتاق بازرگانی خواهد بود تا بتوانیم با مشکلاتی که دشمن در صدد ایجاد آن است مقابله کنیم و امیدواریم این اتفاق فصل جدید و نقطه عطفی در گشایش های اقتصادی در استان تهران باشد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.