یزد - سیّد جمال سجادی پور گفت : یکی از راههای برون رفت از مسائل مبتلا به دامپروری کشور ، توجه به مشاغل خرد و بویژه واحدهای کوچک پرورش دام در مناطق روستایی است و توجه به واحدهای پرورش دام در مناطق روستایی ضروری است.

توجه به واحدهای پرورش دام در مناطق روستایی ضروری است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد، معاونین بهبود تولیدات دامی استانهای کرمان، هرمزگان، خراسان جنوبی، کهکیلویه و بویراحمد، سیستان و بلوچستان، بوشهر، اصفهان، کرمانشاه، فارس، جنوب کرمان، ایلام، لرستان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری و یزد طی دو روز مسائل و دغدغه های حال حاضر صنعت دامپروری کشور را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و در این زمینه راهکارهایی را ارائه دادند.

سیّد جمال سجادی پور، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد در این مجمع ضمن خیرمقدم به حاضرین، با اشاره به توانمندیها و دستاوردهای بخش کشاورزی استان یکی از راههای برون رفت از مسائل مبتلا به دامپروری کشور را توجه به مشاغل خرد و بویژه واحدهای کوچک پرورش دام در مناطق روستایی دانست.

وی اصلاح نژاد دام های موجود و جایگزینی دامهای پر تولید و با صرفه همچون بز سانن، بز مورسیا، گوسفند نژاد رومانف و توجه به مشاغل درآمدزا مانند پرورش ماهی تیلاپیا در استان را از سیاستهای سازمان جهاد کشاورزی در راستای ایجاد اشتغال پایدار و کسب درآمد برای بهره برداران و افراد جویای کار برشمرد.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.