مروارید با اشاره به اینکه کانون های فرهنگی و هنری مساجد باید به شکل ملی نیازهای اجتماعی را رصد کنند، گفت: توجه به زبان هنر و افزودن بخش نقاشی در سیزدهمین دوره این مسابقات یک رویکرد جدید برای توجه بیشتر به مفاهیم قرآنی در سبک زندگی ایرانی اسلامی است.

استفاده از ابزار هنر در مسابقات مدهامتان باعت توجه بیشتر به مفاهیم قرآن می شود

به گزارش قدس آنلاین، «جعفر مروارید»  در جلسه تشریح برنامه های سیزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان که در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و با حضور مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان و مسئول فرهنگی برگزار شد، با اشاره به اینکه مسابقات مدهامتان از اهمیت بالایی برخوردار بوده و از دیگر مسابقات قرآنی که در کشور برگزار می شود متمایز است، گفت: توجه به زبان هنر و افزودن بخش نقاشی که حس زیبایی شناختی هنرمند را فعال می کند در سیزدهمین دوره این مسابقات یک رویکرد جدید برای توجه بیشتر به مفاهیم قرآنی در سبک زندگی ایرانی اسلامی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی اظهارداشت: نیازمند یک جریان هستیم برای اینکه تاثیرات و نفوذ قرآن را با زبان هنری و ابزارهای جدید معرفی و تبیین کنیم که این همان عمل به آموزه امام رضا(ع) است که فرمودند نشان دادن محاسن کلام اهل بیت(ع) و قرآن با زبان هنر ممکن است.

وی با بیان اینکه بهتر است بخش هنر را در مسابقات مدهامتان توسعه دهیم و سایر ابزارهای هنری را هم برای نشان دادن مفاهیم قرآنی مانند انیمیشن به کار گیریم، ادامه داد: باید به تک نگاره هایی که در قالب شعر و نثر مفهوم قرآنی را بیان می کند هم توجه کنیم.

مروارید با تاکید بر اینکه حتی می توانیم مفاهیم قرآنی را در بخش نقاشی به شرکت کننده ایده دهیم چرا که ممکن است نیاز ما اکنون توجه بیشتر به یک بخش باشد، افزود:قرآن می تواند در جهت رفع مشکلات حوزه های اخلاق اجتماعی، حقوق زنان، حقوق کودکان، عدالت اجتماعی، عدالت در مدارس و آسیب هایی که در جامعه وجود دارد از ما حمایت کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با تاکید بر اینکه گفتگوی بین ادیان و مذاهب اسلامی ضرورت زمان ما است، اظهارداشت:قرآن در زمینه دعوت به توحید یک مضمون مشترک دارد، هنگامی که از توحید صحبت می کنیم از تصدیق یگانگی خداوند آغاز و تا نفی طاغوت های سیاسی و اجتماعی ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه مسابقات قرآنی مدهامتان نسل نوجوان و جوان را هدف قرار داده چرا که پایه تربیت و تعلیم از نوجوان آغاز و به جوان به تبلور می رسد، گفت:نوجوانان و جوانان منابع انسانی و فخر جمهوری اسلامی به عنوان یک کشور جوان هستند، جوانان ما جزء طبقه ای از جوانان در سطح جهان هستند که امید و اعتمادشان بیشتر از دیگر جوانان دنیا است که این به خاطر نوع تربیت اسلامی آنان است.

مروارید با بیان اینکه جوانان کشور منتقد و متعهد هستند و جامعه بدون نقد هم یک جامعه مرده است، اظهارداشت:جوانان اسلامی ما پیشرفت خود را از ایدئولوژی غربی نمی گیرند بلکه از قرآن که منبع هدایت بخش است ایدئولوژی می گیرند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ظرفیت کانون های مساجد را وسیع دانست و افزود: هر چه کانون های فرهنگی هنری از فرم به سمت محتوا حرکت کنند موفقیت آنها بیشتر خواهد بود، نباید در کانون های مساجد ابزراها به منزله هدف تلقی شود، باید یک جمعیت خلاق و متفکر در زمینه اسلامی برای حل مشکلات کنونی جامعه تربیت شوند.

وی با تاکید بر اینکه کانون های مساجد باید به شکل ملی نیازهای اجتماعی را رصد کنند، گفت: بچه های مسجد مقدمه جوانان مسجد و نیروهای فرهنگی و انقلابی هستند که باید در خدمت جامعه باشند، مسجد فقط برای قشر مذهبی نیست بلکه برای قشر جوان منتقد هم هست، در مسجد باید گفتگو و نقد داشته باشیم و اگر مسجدی بتواند مخالف خود را تحمل کند به طور حتم موفق خواهد بود.

 منبع:شبستان
  پایان پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.