البرز- پیمان بضاعتی پور از اجرای عملیات توسعه فضای سبز در ۹۰ هکتار از اراضی مرکز رادیویی بعثت در جنوب غربی کرج خبر داد و گفت:اجرای این طرح در راستای کنترل آلودگی و تلطیف هوا، کاهش گرد و غبار و گسترش کمربند سبز شهری است.

اجرای عملیات توسعه فضای سبز ۹۰ هکتار از اراضی کرج

پیمان بضاعتی پور رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین با تاکید بر اینکه توسعه فضای سبز به تعدیل آب و هوا کمک می کند، گفت: این موضوع در کنار زیبایی‌های شهر پرداختن به توسعه فضای سبز شهری را پراهمیت می کند.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج افزود: در راستای شناسایی ریزگردها و کریدورهای ورودی سطح استان البرز و در جهت کاهش و جلوگیری از این موضوع یکی از مناطق شناسایی شده مرکز رادیویی بعثت (بی سیم) واقع در جنوب غرب کرج و مشخصا انتهای جاده قزل‌حصار است.

وی در ادامه گفت: بر این اساس و به همت سازمان و طبق تفاهم نامه امضا شده شورای اسلامی شهر کرج  و مرکز فوق که تحت نظر صدا و سیما است، مقررشد ۹۰ هکتار از ۱۴۰ هکتار اراضی مذکور تحت توسعه فضای سبز قرار بگیرد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه متاسفانه با عدم توجه به مقوله محیط زیست  پدیده گرد وغبار و کانون ریز گرد رو به گسترش است، گفت:  با رایزنی‌های صورت گرفته و حمایت های ویژه شورای اسلامی شهر و شهرداری و همچنین  مسئولان فرودگاه پیام و رادیو بعثت، قرار شده تا پایان سال ۳۰۰ هکتار دیگر به کمربند سبز کرج اضافه شود.

بضاعتی پور با بیان اینکه در حال حاضرعملیات حفر چاله در این پروژه به مرحله اجرا در آمده است، بیان کرد: با توجه به مساحت فوق ۶۰ هزار اصله درخت مستعد کاشت در این منطقه است که برنامه ریزی برای کاشت آن انجام و در حال اجرا است.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج در پایان  مدیریت مصرف، حفظ و نگهداری عرصه های  فضای سبزشهری، ‌ توانمند کردن نظام نظارت، اقدامات به زراعی در فصل زمستان و حذف گونه‌های غیرمتحمل و بازکاشت گونه های مقاوم را از جمله اقدامات و برنامه های این سازمان معرفی کرد .

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.