خوزستان- بعد از پخش خبر سوزاندن سگ ها میان زباله ها در اهواز، حساسیت نسبت به این حیوان بالا رفت و کمپین های حمایت های مجازی به سرعت شکل گرفت...

سگ‌ها، ناطوران خطرناک شهرستان کارون

قدس آنلاین- مریم کروشاوی؛ بعد از پخش خبر سوزاندن سگ‌ها در شهر اهواز، حساسیت نسبت به این حیوان بالا رفت، کمپین های حمایت های مجازی به سرعت شکل گرفت و کمتر از ۲۴ ساعت انواع و اقسام تکذیبیه ها از طرف مقابل انتشار داده شد.

وقتی کسی به هیچ صراطی مستقیم نباشد

خیلی ها معتقدند که عقیم کردن سگ ها دیگر فایده ای ندارد و حتی امکان پذیر هم نیست زیرا ما در تحریم سختی قرار داریم و مواد این عقیم سازی ها وارد نمی شود، عده ای دیگر که پس از این ماجرا حتی به گیاه خواری و حمایت همه جانبه از حیوانات رو آوردند، نه با عقیم سازی، بیهوش کردن و جمع آوری سگ های ولگرد و نه حتی با سامان دهی آن ها موافقند بلکه بیشتر مایل هستند تا مانند هندوها که گاومیش ها در خیابان میان مردم رژه می روند، سگ ها نیز آزادانه میان اجتماع در حرکت باشند. البته همیشه خارج از گود صحبت کردن راحت است، باید وارد داستان داخل گود نشین ها شویم تا نیاز اصلی را کشف کنیم.

سگ ها دیگر نگهبان نیستند

سمره، دختر گاومیش دار ساکن مشعلی قسمت رو به رودخانه کارون است که از وجود سگ های ولگرد و پراکنده کردن زباله های یکجا جمع شده توسط آن ها، شاکی شده و بیان می کند: سگ ها هم سگ های قدیم، دیگر به عنوان یک نگهبان نمی شود روی آن ها حساب باز کرد. اکثر آن ها بیمار هستند و دام های ما را نیز به این مشکل دچار می کنند، ما هم از طریق فروش شیر و سایر لبنیات زندگی میگذرانیم اما از گاومیش بیمار چه کسی لبنیات می خرد؟

خدا به ما رحم می کند که غذای سگ ها نمی شویم

علی طرفی و صادق بالدی دو همکاری که در شیلات شهرستان کارون کار می کنند، رو به روی هم نشسته اند و مدام از دردسر این روزهای خود گلایه می کردند، علی می گفت ساعت سه نصف شب که حتی ناطور شب هم خواب است، کار ما تازه شروع می شود، خیابان بی سر و ته مقاومت را باید طی کنیم تا به جاده برسیم و بتوانیم سوار ماشین شویم و خدا خدا کنیم، غذای ۲۰ سگی نشویم که تا جاده ما را بدرقه می کنند.

صادق بالدی که محو تماشای برج قاب طلا دبی در تلویزیون بود با طعنه می گفت مردم دنیا را ببین چه می سازند، اما ما هنوز توانایی جمع آوری سگ های ولگرد را نداریم، آن هم درست وقتی که این عمل، وعده یکی از اعضای شورای شهر کارون بود.

برای پیگیری این موضوع به سراغ رییس شورای شهر کارون رفتیم تا صحت ماجرا را جویا شویم.

برخورد سلیقه ای فرماندار کارون و تعلل در جمع آوری سگ های ولگرد

حسین ناصری رییس شورای شهر کارون در خصوص وعده قبل از انتخابات خود می گوید: در شعار های خود نگفتم که جمع آوری سگ های ولگرد اولویت من است اما میان عده ای از مردم این صحبت را انجام دادم که سگ ها ایجاد مزاحت کردند و باید این موضوع رفع شود که بعضی ها دادشان بر آمد، می خندیدند و گفتند مگر شورا وظیفه جمع آوری سگ های ولگرد را دارد؟ اما این افراد اکنون دچار مشکل مزاحمت سگ ها و پیگیر از بین بردن این معضل شده اند.

وی ادامه داد: ما در حال پیگیری هستیم زیرا نمی توانیم سگ کشی کنیم لذا باید محیط زیست و بهداشت شهرستان کارون تاییدیه جمع آوری سگ ها با استفاده از بیهوشی را بدهند تا تحویل محیط زیست بدهیم.

رییس شورای شهر کارون در رابطه با برگزاری جلسات بهداشت و پیگیری این موضوع خاطر نشان کرد: فرماندار باز هم در این مورد سلیقه ای عمل کرده و در جلسه ها ما را دعوت نمی کند؛ من به عنوان رییس شورای شهر شهرستان کارون تا حالا در جلسات دعوت نشدم و به نوعی به شوراها خصوصا شورای سلامت اهمیتی داده نمی شود تا ما مشکلات خود را بازگو کنیم؛ همچنین به شورای ادارای و شورای بهداشت دعوت نمی شویم درصورتی که باید حضور داشته باشیم زیرا این موضوع به بهداشت، شهرداری و محیط زیست مرتبط می شود.

زنده گیری بدون اتلاف نیاز به تیم دارد

عباس ظاهری، مدیرکل اداره محیط زیست شهرستان کارون از پیگیری این موضوع خبر داد و می گوید: شهرداری کارون متولی این امر است و بهداشت نیز ناظر آن، منتظر رسیدن تیم زنده گیری از اهواز هستیم تا اتلافی صورت نگیرد.

ظاهری ادامه می دهد: هرکدام شیوه خود را برای جمع آوری سگ ها اعلام می کند اما برای جمع آوری آن ها نیاز به مجوز محیط زیست استان داریم؛ قرار بود مصوبه آن ابلاغ شود اما تا کنون خبری نشده.

نه سیخ بسوزد نه کباب

ظاهرا موضوع سگ گردی و جمع آوری سگ ها نه فقط در محافل پشت میز نشین ها دچار سرگیجه اجتماعی شده بلکه مردم نیز تکلیف رای قاطع خود را مبنی بر جمع آوری یا عدم آن را روشن نکرده اند. عده ای می خواهند  آزاد اندیشی را فدای سلامت و امنیت کنند و عده ای درگیر راضی کردن طرفین دعوا، غافل از اینکه بی توجه به نیاز اصلی جامعه قصد به کرسی نشاندن حرف زور خود را داریم؛ البته همه این ها دلیلی برای توجیه سگ سوزی نیست.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.