یک مقام مسئول در پارس جنوبی از ساخت ساخت ۲ هزار و ۳۵۰ قطعه در کارگاه مرکزی پالایشگاه نهم خبر داد.

ساخت ۲ هزار و ۳۵۰ قطعه در کارگاه مرکزی پالایشگاه نهم

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، علیرضا حقوقی، رئیس بهره برداری پالایشگاه نهم گفت: در سال جاری برای ساخت و بازسازی قطعات صنعتی و تأمین قطعات یدکی از حداکثر توان تخصصی نیروهای داخلی خود پالایشگاه استفاده شده است.

به گفته وی؛ تولید برخی از این قطعات در انحصار شرکت‌های سازنده بود که به همت متخصصان خود پالایشگاه این انحصار شکسته شد.

حقوقی در ادامه به ذکر چند نمونه از این فعالیت‌ها پرداخت و گفت: یکی از شیرهای مربوط به پمپ آمین پالایشگاه نیاز به تعمیرات داشت و امکان تهیه آن نیز از خارج کشور فراهم نبود که همکاران کارگاه فاز ۱۲ با تعمیر این شیر باعث صرفه جویی حدود ۴۵۰ میلیون تومانی شدند.

به گفته حقوقی؛ متخصصان کارگاه فاز ۱۲ همچنین موفق به ساخت دو مورد از tube bundle مبدل‌های واحد احیای MEG پالایشگاه نهم شدند، که ساخت هر کدام سبب صرفه جویی به‌میزان حدودی ۷۰۰ میلیون تومان شده است.

وی در ادامه به توان بالای کارگاه فاز ۱۲ اشاره کرد و اظهار داشت: ساخت دو اجکتور در یونیت ۱۰۸ نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط کارگاه پالایشگاه نهم در راستای اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی است.

بر پایه این گزارش ساخت و تأمین قطعات تعدادی از آنالایزرها نیز با یک سوم هزینه توسط شرکت‌های ایرانی و با همکاری فاز ۱۲ صورت گرفته است.

حقوقی با بیان اینکه بخش دیگری از این اقدامات مربوط به اقدامات صورت گرفته در خصوص ساخت قطعات یدکی تعدای از شیرها در واحد مرکاپتان‌زدایی است، گفت: این قطعات که برای تأمین آن از خارج کشور باید مبالغ زیادی هزینه می‌شد، هم‌اکنون توسط یک سازنده داخلی تأمین می‌شود.

به گفته وی، ساخت تنها یک نمونه از این قطعه برای یک ردیف گازی موجب یک میلیارد و چهار صد میلیون تومان صرفه جویی شده است.

به طور کلی تا پایان سال گذشته در کارگاه پالایشگاه نهم، ۲هزار و ۳۵۰ قطعه ساخته شده که همگی از استاندارد های روز دنیا برخوردارند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.