آیت‌الله علوی گرگانی کمیته امداد را ملاک مردم‌داری نظام دانست و گفت: اگر برخی مسئولان کشور دلسوز مردم بودند این گرانی در کشور رخ نمی‌داد.

آیت‌الله علوی گرگانی: عملکرد کمیته امداد ملاک مردم داری است

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی یکی از مراجع تقلید در دیدار سیدپرویز فتاح، رئیس کمیته امداد از تلاش‌های کمیته امداد در راستای خدمت‌رسانی به نیازمندان و مستضعفان تقدیر کرد و افزود: زمانی که مسئول یک مجموعه‌، فردی متعهد باشد، نیروهای زیر مجموعه نیز نسبت به انجام رسالت‌های خود متعهد خواهند بود.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه کمیته امداد فقط یک نهاد نیست بلکه ملاک مردم داری است، عنوان کرد: بر اساس فرموده خداوند متعال در قرآن کریم، اگر هر فردی به رسالت خود عمل کند، راه مستقیم برای همگان نمایان خواهد شد.

آیت‌الله علوی گرگانی با بیان اینکه مسئولان در همه سطوح باید به وظایف خود به درستی عمل کنند، تاکید کرد: اگر برخی مسئولان کشور دلسوز مردم بودند این گرانی در کشور رخ نمی‌داد؛ مردم ایران اسلامی بسیار نجیب هستند اما مسئولان باید نسبت به شرایط آنها توجه داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه اقتصادی نباید فشار مضاعف بر مردم وارد شود، عنوان کرد: هر چند امکان دارد مسئولان نتوانند برخی گرانی‌ها را کنترل کنند، اما باید تلاش کنند تا در حد توان مشکلات را رفع کنند.

آیت‌الله علوی گرگانی یادآور شد: مسئولان باید با عملکرد درست، محبت خود را به جامعه نشان دهند تا مردم احساس کنند که مورد توجه قرار دارند و برای رفع مشکلات آن‌ها تلاش می‌شود.

سید پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد هم در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های این نهاد در رفع مسائل نیازمندان، گفت: مددجویان کمیته امداد با وجود مشکلات مختلف اقتصادی، خواسته‌های خود را به صورت منطقی مطرح می‌کنند و هیچ رفتار هنجارشکنانه‌ای نداشته‌اند.

وی با بیان اینکه صف پرداخت وام قرض‌الحسنه به مددجویان از بین رفته است، اضافه کرد: مددجویان ما هیچ معوقه‌ای در بانک‌ها ندارند و بالاترین نرخ ازدواج و کمترین آمار طلاق را به خود اختصاص داده‌اند که این نشان از سلامت این جامعه است.

رئیس کمیته امداد از موفقیت مددجویان امداد در راهیابی به دانشگاه‌های برتر با کسب رتبه‌های زیر هزار در کنکور خبر داد و گفت: امسال ۶۲۰ هزار خانواده به جامعه کمیته امداد اضافه شده است؛ چراکه وضعیت نامناسب اقتصادی برای بسیاری از افراد مشکل‌ساز شده و این افراد مجبور شدند به کمیته امداد مراجعه کنند.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت تورم در کاهش جمعیت مددجویان کمیته امداد مؤثر است، تصریح کرد: با وجود گسترده‌تر شدن چتر حمایتی، همچنان رویکرد اشتغال‌زایی را پر قدرت دنبال می‌کنیم و برای ارائه خدمات مطلوب‌تر و بیشتر، هزینه‌های جاری و نیروهای انسانی را کاهش داده‌ایم.

فتاح عنوان کرد: هر چند گروه‌های مختلف به دنبال تضعیف دستاوردهای کمیته امداد هستند، اما افزایش ۳۵ درصدی درآمدهای مردمی امداد نشان می‌دهد که اعتماد مردم به این نهاد افزایش یافته است.

وی بر لزوم کاهش فاصله طبقاتی مردم و مسئولان تاکید کرد و گفت: امن‌ترین مسیر برای رسیدن به نتیجه، حرکت در میان مردم و همراهی با آن‌هاست که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.