خراسان شمالی- علیرضا مصطفی زاده گفت: در برنامه ششم توسعه در بحث محلات هدف بازآفرینی باید ۲۷۰ محله در کشور تحت پوشش این محلات قرار گیرند که از این تعداد ۳۹ محله در استان ما قرار دارند.

۳۹ محله در استان تحت پوشش محلات هدف بازآفرینی قرار دارند

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی، علیرضا مصطفی زاده مدیرکل راه و شهرسازی استان گفت: ۳۰ الی ۳۵ درصد جمعیت شهر بجنورد ،مرکز استان خراسان شمالی حاشیه نشین هستند.

وی به برنامه ششم توسعه در بحث محلات هدف بازآفرینی اشاره کرد و افزود: در این برنامه باید ۲۷۰ محله در کشور تحت پوشش این محلات قرار گیرند که از این تعداد ۳۹ محله در استان ما قرار دارند.

مصطفی زاده اضافه کرد: در سال ۹۶ ،۷ محله به مساحت تقریباً ۳۰۰ هکتار با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال و با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است و مقرر است در سال  ۹۷ تعریف پروژه در ۷ محله براساس برنامه های اقدام مشترک که توسط فرمانداران شهرهای بجنورد، شیروان و اسفراین باید ارائه شود، اقدام گردد.

وی به بحث سکونتگاههای غیررسمی استان اشاره کرد و افزود: در شهر بجنورد ۵۲۰ هکتار سکونتگاهای غیر رسمی وجود دارد و این در حالی است که کل مساحت محدوده شهر بجنورد تقریباً ۳ هزار هکتار است و تراکم نفر در هر هکتار ۱۴۰ نفر است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی اظهار کرد: در برنامه ای که توسط وزارت راه و شهرسازی در خصوص قیر داشتیم در سال ۹۶ ،حدود ۳۵۰ تن قیر و در سال ۹۷، تقریباً ۱۱۲۶ تن قیر در دستور کار قرار داریم که صرف آسفالت، بهسازی و نوسازی محلات هدف استان خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.