البرز- سعید امینی از گشایش و آغاز به کار نمایشگاه صنایع دستی در شهر مشکین دشت کرج با همراهی مدیریت شهری خبر داد.

گشایش نمایشگاه آثار صنایع دستی هنرمندان البرزی در مشکین دشت کرج

 سعید امینی معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار کرد: در حال حاضر و در شرایط کنونی کشور صنایع دستی می‌تواند به عنوان یک بازوی قدرتمند در حوزه ایجاد اشتغال عمل کند چرا که در این صنعت هنرمند پس از گذراندن دوره‌های آموزشی لازم می‌تواند با کمترین سرمایه به یک درآمد متناسب برسد.

وی همچنین افزود: رشد و توسعه صنایع دستی بدون حضور و حمایت مسئولین و مدیران شهری به منظور ایجاد فضاهای مناسب برای عرضه محصولات تولیدی امکان پذیر نیست.

 امینی اضافه کرد :در حال حاضر در استان البرز ۳۱۰۰ نفر در حوزه صنایع دستی مشغول به کار هستند و تعداد ۲۶۰ کارگاه تولیدی نیز در حال فعالیت می باشند که از این بین تعداد  ۱۳۲۸ نفر در این حوزه بیمه شده اند.

وی همچنین افزود:تاکنون تعداد ۵ هزار و ۳۰۰ نفر هنرجو در ۱۲ رشته دوره‌های آموزشی را گذرانده اند که تعدادی از آنها هم اکنون در حال تولید هستند.

امینی با بیان اینکه در استان البرز ۷ فروشگاه دارای نشان اعتماد ملی دلیر است گفت: تعداد ۶۰ اثر از آثار هنرمندان البرزی موفق به کسب نشان مرغوبیت کالا شده اند که از این بین تعداد دو اثر نیز موفق به دریافت نشان مهر اصالت یونسکو شده است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری وصنایع دستی استان البرز ضمن تشکر از حساسیت‌های شهردار و اعضای شورای شهر مشکین دشت در خصوص موضوع صنایع دستی و اشتغال در این بخش گفت: در استان البرز ۷۲ رشته از ۳۵۰ رشته مصوب صنایع دستی کشور فعال می باشند و این نکته برای استان نوپا و کوچک البرز بسیار آمار خوبی است.

 وی در پایان گفت: ما امیدواریم همین حساسیت و پیگیری را در شهرهای دیگر استان و بخصوص شهر کرج نیز مشاهده کنیم و شاهد رشد بیش از پیش صنایع دستی در این استان باشیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.