حسین انتظامی گفت: امسال در برگزاری جشنواره‌های فجر با توجه به شرایط حاکم بر کشور نیاز بیشتری به آرامش داریم که باید مورد توجه برگزارکنندگان جشنواره‌ها باشد.

برای برگزاری جشنواره‌های فجر به آرامش بیشتری نیاز داریم

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، اولین نشست هماهنگی ستادهای اجرایی جشنواره فجر در سال جاری با حضور حسین انتظامی دستیار ارشد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، همایون امیرزاده رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی، مدیران کل هنری و دبیران اجرایی و مدیران روابط عمومی‌های جشنواره بین المللی فجر، صبح امروز (چهارشنبه ۲۸ آذر) برگزار شد.

حسین انتظامی دستیار ارشد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سرپرست سازمان سینمایی در ابتدای این نشست بر هم افزایی ستادهای اجرایی جشنواره‌های فجر با هدف همکاری‌های مشترک تاکید کرد.

وی با تاکید بر هماهنگی ستادهای اجرایی با مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: چاره اندیشی مشترک، سیاست اصلی رسانه‌ای و ارتباطی وزارتخانه با مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی است. سیاست اصلی رسانه‌ای باید اطلاع‌رسانی پیش‌دستانه باشد.

دستیار ارشد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با تاکید بر شفاف سازی امور افزود: با توجه به سیاست‌های شفاف سازی، لازم است تمام کارها در این زمینه  ظرف ٤٥ روز اطلاع رسانی شود.

وی افزود: امسال در برگزاری جشنواره‌های فجر با توجه به شرایط حاکم بر کشور نیاز بیشتری به آرامش داریم و این نکته باید مورد توجه برگزارکنندگان جشنواره‌ها باشد.

انتظامی با تاکید بر نظم در اقدامات گفت: هر چقدر فعالیت‌ها و اقداماتمان منظم‌تر باشد کارهایمان قابل دفاع‌تر است و اقدامات به مناسبت چهل سالگی انقلاب در این جشنواره‌ها  باید در شأن انقلاب باشد.

داوری آثار رشته‌های تجسمی از سوی داور مرتبط 

 دبیر جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی در این نشست گفت: امسال هر کدام از آثار در رشته‌های سرامیک، نقاشی، نگارگری، گرافیک و ... به صورت جداگانه و با داور مرتبط داوری و انتخاب می‌شوند.

وی افزود: نمایشگاهی از آثار برگزیده در باغ موزه قصر برگزار خواهد شد. بخش مقالات و نشست‌های پژوهشی، نمایش فیلم‌های مستند حوزه تجسمی، و نمایش چند فیلم سینمایی مرتبط با هنرهای تجسمی از جمله فعالیت‌های این بخش در این دوره از برگزاری جشنواره تجسمی فجر است.

دبیر جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی گفت:امسال برای اولین بار جشنواره موسیقی فجر دارای آیین نامه شد و در این دوره از برگزاری جشنواره بر استفاده و بهره گیری از آثار هنرمندان و آهنگ سازان ایرانی در ارکستر ملی و سمفونیک تاکید شده است.

وی ادامه داد:بیش از ٣٠٠ گروه موسیقی در حوزه‌های مختلف تاکنون آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کرده اند.جشنواره بین المللی موسیقی امسال در ١٠ سالن در تهران و ٧ استان کشور برگزار می شود.

 ١١٠ کشور متقاضی حضور در جشنواره تئاتر فجر

دبیر جشنواره بین المللی تئاتر فجر در این نشست اعلام کرد: تاکنون بیش از ١١٠ کشور، متقاضی حضور در این دوره از جشنواره تئاتر فجر بوده اند.

وی افزود:این جشنواره امسال از ٢٢ بهمن تا ٤ اسفند برگزار خواهد شد و تاکنون یک هزار و ١٢٠ اثر در بخش‌های مختلف به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

دبیر جشنواره بین المللی تئاتر فجر گفت: امسال این جشنواره مرور محور است و همزمان با برگزاری در تهران در ٨ استان کشور نیز برگزار می‌شود.

جشنواره شعر فجر ١٣ بهمن برگزار می‌شود

دبیر اجرایی جشنواره بین المللی شعر فجر در این نشست گفت: در این دوره از جشنواره قرار است ١٠ محفل شعر با توجه به ظرفیت‌های انجمن‌های ادبی در کشور همزمان با این جشنواره برگزار شود.

وی گفت:محافل فارسی سرایان غیر ایرانی مستقر در ایران نیز از دیگر برنامه‌هایی است که از سوی دبیرخانه این جشنواره در حال پیگیری است.

اکران فیلم‌های سینمایی فجر در سراسر استان‌ها

دبیر جشنواره فیلم فجر در ادامه مراسم گفت: امسال در سراسر استان‌ها فیلم‌های جشنواره اکران می‌شود و زمان برگزاری جشنواره از ١٠ تا ٢٢ بهمن اعلام شده است.

توجه بر حرفه‌ای شدن با نگاه بین‌المللی در جشنواره مد و لباس

 دبیر کارگروه مد و لباس گفت:مجموعه سازی و نهادینه کردن آن، برگزاری جلسات توجیهی در قالب ٤٠ نشست از ١٠ آذر تا ١٠ دی، برگزاری ١٢ جلسه شورای برنامه ریزی و کمیته‌های فرعی، همکاری با اتحادیه‌های مربوطه و ... از جمله اقدامات ستاد اجرایی جشنواره مد و لباس است.

وی افزود:جشنواره مد و لباس از ٢٦ بهمن آغاز و تا ٢ اسفند در بوستان گفتگو ادامه خواهد داشت و همزمان در ١٠ استان کشور نیز برگزار می‌شود.

داوری آثار کتاب سال توسط ۵۵۰ داور

مدیرعامل موسسه خانه کتاب در این نشست گفت: امسال ۵۵۰ داور از اساتید دانشگاه‌ها و انجمن‌های علمی، آثار رسیده به دبیرخانه جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران را داوری می‌کنند.

امیرزاده: حاشیه‌های جشنواره‌ها منجر به مغفول ماندن متن نشود

 همایون امیرزاده رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخشی از این نشست با تاکید بر اینکه ستادهای اجرایی جشنواره‌ها برای جلوگیری از ایجاد حاشیه‌های خبری با روابط عمومی وزارتخانه هماهنگ باشند، گفت: گاهی رسیدگی به برخی حاشیه‌ها منجر به مغفول ماندن اصل و متن می‌شود و باید در این دوره ار برگزاری جشنواره‌های بین المللی فجر به این نکته توجه داشته باشیم.

وی تصریح کرد: با هم افزایی ستادهای اجرایی جشنواره‌ها با یکدیگر و مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدامات خوب و موثری می‌توان انجام داد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.