گیلان- سردار حسین اشتری با تاکید بر اینکه برگزاری یادواره شهدا باعث حفظ و ارتقای روحیه جهادی و ایستادگی در مقابل بیگانگان می‌شود، گفت: امنیت بالاترین سرمایه کشور است و نیروی انتظامی پاسخگوی اصلی امنیت اجتماعی است.

برگزاری یادواره شهدا باعث حفظ و ارتقای روحیه جهادی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پلیس گیلان ، سردار حسین اشتری فرمانده ناجا در یادواره ۴۴۵ شهید فرماندهی انتظامی استان گیلان که در سالن شهدای ناجا در ستاد فرماندهی رشت برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، اظهار کرد: اگر به فرمایشات مقام معظم رهبری و امام راحل رجوع کنیم بارها در رابطه با برگزاری مراسم یادواره و بزرگداشت شهدا تاکید داشتند زیرا تا زمانی که به یاد شهدا هستیم و راهشان را ادامه می‌دهیم، پیروز خواهیم بود.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه شهدا در هم زمان حیات‌شان باعث پیروزی و اقتدار نظام شدند و هم اکنون که به ظاهر در جمع ما حضور ندارند، افزود: پیروزی ما در زمان دفاع مقدس ما به واسطه امکانات نبود بلکه به واسطه شجاعت، دلاورمردی و ازخودگذشتگی رزمندگان و شهدا ما به پیروزی رسیدیم.

وی گفت: دشمن بعثی در ماه‌های بعد از پیروزی با حمایت آمریکا، به ایران اسلامی حمله کرد و ما هم در آن برهه آمادگی و امکانات لازم برای دفاع نداشتیم اما با یک پیام امام(ره) همه آحاد مردم، ارگان‌های نظامی و ارتش بسیج شدند و در جبهه‌ها حضور یافتند.

سردار اشتری با بیان اینکه آنچه ما را در دفاع مقدس پیروز کرد، روحیه جهادی و توکل به خدا بود، تصریح کرد: بعد از دفاع مقدس تحرکات و هجمه‌هایی را در بعضی شهرها شاهد بودیم ولی باز همین مردم و شهدای گرانقدر به کمک نظام آمدند و باعث عزت و احترام شدند.

فرمانده ناجا، ادامه داد: بعد از دفاع مقدس همه پیروزی‌ها به سبب روحیه جهادی بوده است، اکنون که شهدای مدافع حرم با وجود اینکه سن شان به دوران دفاع مقدس اقتضا نمی‌کند، در عرصه دفاع از حرم اهل بیت حضور یافتند، به سبب روحیه جهادی آنان بوده است.

سردار اشتری با بیان اینکه شهدای نیروی انتظامی شهدای عرصه نظم و امنیت هستند، اضافه کرد: شهید پاینده و شهدای ناجا که اخیرا در چابهار به فیض شهادت نائل آمدند از جمله همین شهدا هستند که با روحیه جهادی، شجاعانه و آگاهانه در عصره حاضر شدند.

وی با اشاره به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با خانواده شهدای ناجا، اظهار کرد: داشتن روحیه شهادت طلبی و جهادی، متعلق به یک مقطع نیست و به همه دوران‌ها تعلق دارد، امروز در علوم مختلف پیشرفت‌های چشمگیری داشتیم که منشا آن به روحیه جهادی جوانان این مرز و بوم نظیر شهید احمدی روشن، می‌رسد.

فرمانده ناجا با تاکید بر اینکه برگزاری یادواره شهدا باعث حفظ و ارتقای روحیه جهادی و ایستادگی در مقابل بیگانگان می‌شود، بیان کرد: هدف دشمن این است که ما را از انقلاب و ارزش‌های اسلامی نا امید کند.

سردار اشتری ادامه داد: هجمه دشمن صرفا نظامی و امنیتی نیست بلکه اکنون از ابعاد فرهنگی، اقتصادی و سیاسی ضربه می‌زند لذا بنیه دفاعیه ما باید به حدی باشد که دشمن فرصت جسارت را پیدا نکند.

وی تاکید کرد: کشوری که جوانانش روحیه جهادی و انقلابی داشته باشند، شکست نمی‌خورد و لذا هرچقدر به برگزاری یادواره‌های شهدا بپردازیم، موفق‌تر خواهیم شد.

فرمانده ناجا با بیان اینکه دشمن برای چهلمین سال پیروزی انقلاب هم نقشه کشیده که البته مردم اگاه و هوشیار ما با حضور پرشکوه در عرصه‌های مختلف توطئه دشمنان را خنثی کرده‌اند، افزود: اعتصاب کامیون داران، نوسانات بازار ارز و سکه و... از جمله توطئه دشمنان برای ناامیدی مردم است، ولی دشمن بداند که ۲۲ بهمن امسال باشکوه‌تر از ۳۹ سال قبل خواهد بود.

سردار اشتری با بیان اینکه با رجوع به وصیت‌نامه شهدا در میابیم که بیش  از هر موضوعی خواستار تبعیت از ولایت فقیه و رعایت حجاب هستند، گفت: اگر در گوشه‌ای از کشور مشکلی پیش بیاید و مقام معظم رهبری از جوانان بخواهند که وارد عرصه شوند، قطعا جوانان ما بیشتر و مقتدرتر از دوران دفاع مقدس وارد عرصه خواهند شد.

فرمانده ناجا بیان کرد: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران بیش از ۱۳ هزار شهید تقدیم انقلاب کرده که ۸ هزار شهید دوران دفاع مقدس و ۵ هزار شهید دفاع از امنیت در مرزها و داخل شهرها هستند. همچنین بیش از ۲۰ هزار جانباز و ۲ هزار آزاده داریم.

وی ادامه داد: اقتدار توام با هوشمندی و عدالت از رویکردهای ناجا است و همواره حافظ جان، مال، ناموس و آبروی مردم است و افتخار می‌کند که به عنوان سرباز ولایت و خدمتگزار مردم در صحنه حضور دارد.

سردار اشتری تاکید کرد: امنیت بالاترین سرمایه کشور است و نیروی انتظامی پاسخگوی اصلی امنیت اجتماعی است لذا افتخار می‌کنیم که در این حوزه فعالیت داریم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.