الجزیره عربی در گزارشی اعلام کرد خروج نیروهای آمریکایی از سوریه برای ایران پیروزی محسوب می‌شود.

خروج نظامی آمریکا از سوریه یعنی پیروزی سیاست و منطق ایران

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، شب گذشته آمریکا اعلام کرد قصد دارد نیروهای خود را از سوریه خارج کند که این موضوع با واکنش‌های بسیاری روبه‌رو شد. 

الجزیره عربی در این خصوص گزارش داد: وقتی بحث خروج نیروهای آمریکایی از سوریه به میان می‌آید این مساله در وهله نخست به ایران مربوط می شود. می توان گفت وقتی ما از سوریه سخن می‌گوییم از یک پرونده مهم برای ایران سخن می‌گوییم.

خروج نظامی یا سیاسی آمریکا از سوریه به معنای آن است که سیاست و منطق ایران در تعامل با بحران سوریه به پیروزی نائل شده است البته این به مرزهای سوریه محدود می شود زیرا پرونده های دیگری نیز میان ایران و آمریکا در جریان است که از اهمیت بسیاری برخوردارند.

در ادامه این گزارش آمده است: سوال‌های متعددی در این خصوص مطرح است. درست است که خروج آمریکا از سوریه نظام سوریه را که هم‌پیمان ایران است، تقویت می کند و منطق ایران را قدرت می بخشد و تمامی تلاش های آمریکا را برای خروج نیروهای ایرانی از سوریه بر باد فنا می دهد، اما خروج نیروهای آمریکایی از سوریه این فکر را پدید می‌آورد که آیا آمریکایی‌ها می‌خواهند با نفوذ ایران در دیگر نقاط منطقه خاورمیانه به شکلی متفاوت برخورد کنند، از این رو می‌کوشند تا با خروج نیروهایشان از سوریه از شدت واکنش‌های آتی ایران بکاهند. این سوال از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. این سوال نیز مطرح است که آیا آمریکا با خروجش از سوریه به اسرائیل این چراغ سبز را نشان می دهد که می بایست خود با حضور نظامی ایران در سوریه مقابل کند.

ایران خروج نیروهای آمریکایی از سوریه را یک عقب گرد و امتیاز دهی می داند و نشان از آن دارد که منطق ایران پیروز شده است. همچنین نشان می دهد که مقابله نظامی با ایران در سوریه ربطی به آمریکا ندارد و حاکی از آن است که اگر اسرائیل در آینده بخواهد با حضور ایران در سوریه مقابله کند دیگر از حمایت نزدیک آمریکایی ها برخوردار نخواهد بود.

الجزیره در پایان تاکید کرد: با توجه به اینکه ما در آستانه مرحله جدیدی که مرحله حل و فصل سیاسی بحران سوریه باشد قرار داریم عقب نشینی آمریکایی ها از سوریه از اهمیت بسیار زیادی برای ایرانی ها برخوردار است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.