وزیر حمل و نقل سابق و نماینده پیشین پارلمان فرانسه در جریان دیدار با مسئولان اتاق بازرگانی دمشق و شماری از تجار سوری تأکید کرد که سوریه مرحله بازسازی را آغاز کرده است.

درخواست وزیر سابق فرانسوی برای تشکیل مجمع اقتصادی بین پاریس و دمشق

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «تیری ماریانی» وزیر حمل و نقل سابق و نماینده پیشین پارلمان فرانسه سه‌شنبه هفته جاری به همراه یک هیئت به سوریه سفر کرد.

ماریانی و هیئت همراه وی با اعضای هیئت مدیره اتاق بازرگانی دمشق و شماری از تجار سوری راههای فعالسازی روابط تجاری و اقتصادی بین سوریه و فرانسه را بررسی کردند.

«غسان القلاع» رئیس اتاق بازرگانی دمشق تأکید کرد که فرانسه باید دیدگاهش را نسبت به سوریه تغییر دهد.

القلاع با اشاره به نقش تجار فرانسوی در تصحیح مواضع کشورشان، این مسئله را در فعالسازی روابط اقتصادی و تجاری بین دو کشور مؤثر دانست.

«محمد حمشو» دبیر اتاق بازرگانی دمشق تصریح کرد که بسیاری از کشورهای اروپایی تمایل دارند که در سوریه فعالیت کنند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از حمشو گزارش داد که «دولت فرانسه در سوریه از تروریسم حمایت کرد و امروز باید حسن نیت خود را برای از سرگیری روابط در سطح شرکتها نشان دهد و در برداشتن تحریمهای یکجانبه تحمیلی علیه سوریه سهیم باشد».

ماریانی هم اعلام کرد که اکثر فرانسویها خارج از چارچوب سیاست، خواستار ازسرگیری روابط بین دمشق و پاریس هستند.

وی همچنین خواستار ایجاد مجمع سوری-فرانسوی شد تا روابط اقتصادی بین دو کشور احیاء شود.

این مسئول پیشین فرانسوی تصریح کرد که با بازگشت امنیت و ثبات به بیشتر مناطق سوریه، این کشور امروز مرحله بازسازی را آغاز کرده است.

ماریانی با اشاره به تمایل فرانسه برای برقراری روابط فرهنگی با سوریه درباره تحریمها علیه این کشور هم خاطر نشان کرد که موضع در قبال این تحریمها در پارلمان، افکار عمومی و رسانه‌ها یکی نیست.

در همین راستا، ماریانی و هیئت همراهش سه‌شنبه به دیدار «ایمن سوسان» معاون وزیر خارجه سوریه رفتند و وضعیت این کشور را در سطح منطقه و اروپا بررسی کردند.

سوسان در جریان این دیدار تأکید کرد که محاسبات غرب در سوریه به فضل ایستادگی ملت و نیروهای مسلح این کشور بر هم خورده و هدف مداخلات کشورهای توطئه‌گر علیه سوریه این بوده است که وضعیت سوریه را پیچیده و مدت زمان این بحران را طولانی کنند.

وی همچنین اظهار داشت که جانفشانی مردم سوریه روشنترین نمود پایبندی آنان به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه بود و این مردم امروز بر استقلال تصمیم ملی خود و مقابله با همه مداخلات خارجی در امورشان مصمم‌تر هستند.

معاون وزیر خارجه سوریه با بیان اینکه آینده سوریه منحصرا یک مسئله سوری است، خاطر نشان کرد که دنباله‌روی اتحادیه اروپا از سیاستهای آمریکا، استقلال آن را از بین برده و باعث شده است که در عرصه بین‌المللی به حاشیه رانده و بر شکستهای داخلی و خارجی آن افزوده شود.

سوسان همچنین تصریح کرد؛ اقدامات یکجانبه و غیر قانونی که اتحادیه اروپا به سوریه تحمیل کرد، باعث شده که این اتحادیه شریک ریخته شدن خون مردم سوریه و افزایش درد و رنج آنان شود و اعتبار ارزشهایی که مدعی آن بود، از بین برود.

ماریانی نیز ضمن ابراز خرسندی از سفر به سوریه پس از پیروزی دمشق در برابر گروههای تروریستی، ابراز امیدواری کرد که سوریه از این مشکلات خارج و امنیت و ثبات در آن برقرار خواهد شد و مانند گذشته الگوی همزیستی خواهد بود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.