۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۳
کد خبر: 635453

صدای پای هیتلر

دکتر علی رضا رضا خواه

واقعیت این است که افزایش روند مهاجرت به اروپا، شکست ایده چند فرهنگ گرایی و بحران هویت در غرب، مشکلات اقتصادی و ناکار آمدی لیبرال دموکراسی به‌عنوان نظام سیاسی حاکم بر غرب عواملی هستند که به تقویت پوپولیسم و رشد افراط گرایی انجامیده است.

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، افزایش محبوبیت جریان راست افراطی را می‌توان یکی از تهدیدهای جدی غرب بویژه اروپا در سال 2019 دانست.

این تهدید بویژه در کشور آلمان هم به دلیل سابقه بد و دهشتناک این کشور در دوره نازیسم و البته جنگ جهانی دوم و هم قدرت اقتصادی و نقش رهبری برلین در اروپا بیش از هرجای دیگر نگران کننده است.

جالب اینکه افکار سنجی‌های منتشر شده درباره رشد محبوبیت جریان راست افراطی در آلمان حاکی از آن است که این جریان افراطی می‌تواند با بهره گیری از فقدان یک رهبری قوی و کاریزماتیک در سطح ملی، نهادهای قدرت را در این کشور به دست بگیرد.

علاوه بر این، این روزها اخبار نگران کننده‌ای مبنی بر نفوذ راست‌گرایان افراطی در شبکه پلیس آلمان و بویژه در ایالت هسن فراتر منتشر شده است.

روزنامه پرتیراژ «فرانکفورتر الگماینه» می‌نویسد: احتمال می‌رود نفوذ شبکه راست‌گرایان افراطی در سیستم پلیس بزرگ‌تر از ابعادی باشد که تا کنون شناخته شده است. تحقیقات در این زمینه نشان می‌دهد این شبکه از افسران پلیس، نزدیکی زیادی به ایده‌های نازیسم داشته و از نمادهایی چون صلیب‌شکسته (نماد نازی‌ها) و عکس‌های آدولف هیتلر استفاده می‌کرده‌اند.

واقعیت این است که افزایش روند مهاجرت به اروپا،شکست ایده چند فرهنگ گرایی و بحران هویت در غرب، مشکلات اقتصادی و ناکار آمدی لیبرال دموکراسی به‌عنوان نظام سیاسی حاکم بر غرب عواملی هستند که به تقویت پوپولیسم و رشد افراط گرایی انجامیده است. حالا کم کم می‌شود صدای پای هیتلر را در خیابان‌های آلمان شنید، صدای پایی که هر روز نزدیک‌تر می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.