البرز- سلمان خدادادی ‌گفت: در برخی رشته های تحصیلی دانشگاهی ۶۰ درصد فارغ التحصیلان ما بیکار هستند.

٦٠ درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی در برخی رشته‌ها بیکار هستند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سلمان خدادادی رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر پنج شنبه در همایش حکمرانی و مدیریت محلی آموزش مهارت استان البرز در کرج اظهار کرد: یکی از شاخص های توسعه یافتگی کشورها منابع انسانی است.

وی افزود: مراکز فنی و حرفه ای می توانند موجب رشد اقتصادی کشورها شوند و در کشور ما هم قدم های قابل تقدیری در این راستا برداشته شده است.

خدادادی یکی از دلایل مهم بیکاری در ایران را فقدان مهارت های بازار کار دانست و گفت: یکی از نیازهای اصلی جامعه ما این است که مهارت آموزی میان افراد جویای کار وجود ندارد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: برخی مهارت آموخته شده را دارند اما نیاز به بروز کردن ‌مهارت ها است، مراکز فنی و حرفه ای نقش مهمی در این میان دارند و می توانند نیاز جامعه را رفع کنند.

این مسئول در خصوص اعتبارات مراکز فنی و حرفه ای‌ که  تنها در حد هزینه های جاری است گفت: زیر ده درصد این اعتبارات فنی و حرفه ای در جهت کارآموزی استفاده می شود و با این بودجه نمی توان در زمینه مهارت آموزی کار کرد و باید تزریق اعتبارات و تامین منابع ملی داشته باشیم.

 خدادادی با تاکید بر اینکه لازمه شغل مناسب مهارت آموزی است، گفت: یکی از زمینه های ایجاد آسیب های اجتماعی بیکاری است و کشور ما اکنون تنها بیش از ۴ میلیون نفر در بخش دولتی شاغل دارد چون سعی کرده ایم مشکل بیکاری در کشور را با استخدام حل کنیم.

وی در پایان با اشاره به اینکه  در برخی رشته های تحصیلی دانشگاهی  ۶۰ درصد فارغ التحصیلان ما  بیکاراند، ‌گفت: اگر در کشور همکاری های لازم محقق شود، جایگاه فنی و حرفه ای و مهارت آموزی را برمی گردانیم و در بودجه سال آینده به ردیف های اعتباری مراکز آموزش فنی و حرفه ای توجه خواهیم کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.