دوازدهمین همایش تخصصی حمل و نقل و ترافیک با محوریت حمل و نقل ایمن و پاک، به مناسبت روز ملی حمل و نقل با شرکت بیش از ۴۵۰ نفر از فعالان عرصه حمل و نقل در هتل پارس مشهد برگزار شد.

همایش تخصصی حمل و نقل و ترافیک در مشهد مقدس برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی، دبیر همایش دوازدهمین همایش تخصصی حمل و نقل و ترافیک هدف از برگزاری این همایش را هم‌افزایی فکری کارشناسان، متخصصان و دست‌اندرکاران ترافیک برای نیل به راه‌های کاهش معضلات ترافیکی از قبیل تصادفات، آلودگی های هوا و صوتی دانست.

‌مهدی بیدختی ضمن مهم دانستن توجه به دستیابی راه های برخورداری از ترافیک روان با هدف تامین انتظارات مردم‌ اظهار داشت: ترافیک و حمل و نقل امروزه در ردیف نیازمندی هایی نظیر شغل، مسکن و غذا، آرامش و آسایش مردم قرار دارد و نباید به آن بی توجه بود.
وی گفت: در برنامه سوم توسعه مصوب شده که باید سهم حمل و نقل عمومی در کشور در کلانشهر ها به 75 درصد برسد که این امر تاکنون به دلایل مختلف محقق نشده و تحقق آن نیازمند همکاری همه دستگاه های متولی است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی نیز در این همایش ضمن معرفی ارکان نظام مهندسی در هفت رشته تخصصی گفت: ما یک نظام مندی عالمانه، در ساخت و ساز داریم، زیرا که معتقدیم امنیت زندگی امروزی شهر نشینی نیازمند رعایت اصول کارشناسی فنی و مهندسی در ساخت و ساز عمومی و خصوصی، معابر و راه ها و توجه ویژه به نقش ترافیک است.
محمد حسین شرکاء افزود: با مطالعه ترافیکی بر اساس مدل ها و بانک های موجود خسارات ناشی از ترافیک را اثر سنجی نموده و آثار سوء شامل هزینه های سفر، تلف شدن عمر انسان در ترافیک را شناسایی نموده و رفع آن توسط کارشناسان تاثیر بسزایی بر سلامت تک تک شهروندان خواهد داشت.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.