معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه کل عملیات نجات در سانحه مربوط به کشتی «نارگل» توسط این سازمان انجام شد، اعلام کرد: این کشتی با کمک گروه‌های امدادی سازمان بنادر و دریانوردی به کنار اسکله منتقل شده است.

معاون امور دریایی سازمان بنادر اعلام کرد پایان عملیات نجات کشتی سانحه دیده نارگل

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، هادی حق شناس در تشریح آخرین وضعیت کشتی نارگل گفت: این کشتی از آستارا به سمت باکو در حرکت بود که به دلیل مشکل فنی که در هنگام خروج از دهانه بندر رخ داد، از پاشنه کشتی دچار آب گرفتگی شد.

وی اظهار کرد: ساعت ۴:۳۰ امروز جمعه با کمک گروه های امدادی سازمان بنادر و دریانوردی از بندر انزلی؛ شامل یدک‌کش و پمپ های قوی تخلیه آب و شرکت هدایت کشتی، کشتی نارگل به کنار اسکله منتقل شد.

حق شناس ادامه داد: بلافاصله عملیات سبک‌سازی کشتی آغاز و بخشی از بار آن تخلیه شد. از این لحظه به بعد مسئولیت کشتی نارگل بر عهده شرکت کشتیرانی دریای خزر است تا تعمیر آن را آغاز و مجددا برای سفر آماده شود.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه هم اکنون هیچ مشکلی برای کشتی نارگل وجود ندارد، مجددا تاکید کرد: خوشبختانه هیچ گونه مشکلی در این سانحه برای خدمه کشتی ایجاد نشد و کل عملیات نجات در این سانحه توسط سازمان بنادر و دریانوردی انجام گرفت.

کشتی ''نارگل'' متعلق به شرکت کشتیرانی دریای خزر است و حدود ۳۰ سال سن دارد. این کشتی با بیش از ۸۸ متر طول و ۲۰۰۰ تن بار سرامیک از آستارا به سمت بندر هوسان باکو در حال حرکت بود که حدود ساعت ۱۴ روز پنجشنبه به دلیل مشکل فنی که در هنگام خروج از دهانه بندر رخ می دهد، از پاشنه کشتی دچار آب گرفتگی می‌شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.