ائمه جمعه شهرستان‌های خراسان رضوی در نماز جمعه این هفته با اشاره به حماسه 9 دی بر حضور باشکوه مردم در این مراسم تاکید کردند و 9 دی را روز بصیرت و انسجام مردم در حمایت از ولایت فقیه دانستند و بر لزوم هشیاری در سال ۹۸ تاکید کردند.

حماسه 9 دی روز بصیرت و انسجام مردم در حمایت از ولایت فقیه است/ مهم‌ترین مسئله سال ۹۸ انتخابات است
به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس ، ائمه جمعه شهرستان‌های خراسان رضوی در نماز جمعه این هفته با اشاره به حماسه 9 دی بر حضور باشکوه مردم در این مراسم تاکید کردند و 9 دی را روز بصیرت و انسجام مردم در حمایت از ولایت فقیه دانستند و بر لزوم هشیاری در سال ۹۸ تاکید کردند.

حماسه 9 دی روز بصیرت و انسجام مردم در حمایت از ولایت فقیه است

امام‌جمعه سبزوار ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه سبزوار گفت: مراسم سالروز 9 دی باید باشکوه برگزار شود تا حضور و پاییبندی مردم به‌ارزش‌ها انقلاب برای  دشمنان انقلاب ثابت شود.

حجت‌الاسلام غلامرضا مقیسه افزود: مسؤولان علاوه بر تبیین و تشریح حماسه 9 دی‌ مقدمات لازم را برای پرپایی مراسم این روز فراهم کنند.

وی با اشاره به‌مراسم شب یلدا، بیان کرد: سنت حسنه صله رحم، دیدار با والدین و بزرگترها از آداب و رسوم نیک این شب است که در کنار آن باید از  اسراف و تجملات دوری شود.

امام‌جمعه سبزوار تصریح کرد: خانواده‌هایی که توانایی مالی بیشتری دارند به‌جای خرید انواع آجیل و شیرینی، نگاهی به‌سفره خالی فقرا هم داشته باشند.

مقیسه با اشاره به‌برگزاری کنگره آیت‌الله شیخ عباسعلی اسلامی در سبزوار، گفت: این عالم زاهد، آگاه و مبارز خستگی‌ناپذیر در عصر حکومت پهلوی در راه انجام وظیفه شکنجه‌ها و زندان را تحمل کرد.

وی ادامه داد: آیت‌الله شیخ عباسعلی اسلامی خدمات ارزنده‌ای به‌فرهنگ، مذهب و دیانت جوانان ارائه کرد و همچنین زبان گویای آیت‌الله کاشانی بود که نسل جوان باید از برجستگی‌های زندگی وی بهره بگیرد.

امام‌جمعه سبزوار بیان کرد: آیت‌الله شیخ عباسعلی اسلامی از سرمایه‌های دینی فرهنگی سبزوار و مؤسس جامعه تعلیمات اسلامی در عصر خفقان پهلوی بود که همایش بزرگداشت وی شامگاه یکم دی‌ماه در مدرسه علمیه اهل بیت(ع) سبزوار با پیام مراجع تقلید آیات عظام برگزار می‌شود.

مسؤولان در حوزه نظارت بر ساخت‌وساز به وظیفه خودشان عمل کنند

امام‌جمعه کاشمر ظهر امروز در اجتماع نمازگزاران جمعه این شهر، با اشاره به‌نامگذاری 5 دی‌ماه به‌نام روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی گفت: اگرچه بلایای طبیعی در حقیقت جزو اتفاقات اجتناب‌ناپذیر است، اما اگر آسیبی از ناحیه آن وارد می‌شود، خودمان مقصر هستیم.

حجت‌الاسلام سیدکاظم طباطبایی با بیان اینکه با انجام کارهای علمی و عقلی می‌توانیم، آسیب‌های احتمالی از این بلایا را به‌حداقل برسانیم، از عدم نظارت بر ساخت‌وساز واحدهای مسکونی انتقاد کرد و اظهار کرد: متأسفانه عده‌ای در ساخت‌وساز، سمبل‌کاری می‌کنند و نسبت به‌احداث بنای مستحکم بر مبنای اصول فنی و مهندسی تعصبی ندارند.

وی با اشاره به‌اینکه مسؤولان ذی‌ربط در این حوزه در گام نخست باید با عمل به‌وظیفه خود از احداث بناهای غیرمقاوم و غیراصولی جلوگیری کنند، افزود: اینکه در سایه عدم نظارت، برخی‌ها ساختمان‌ها احداث می‌شود و سپس مسؤولان ذی‌ربط مدعی تخلف آن می‌شوند و به‌دنبال تخریب بنا هستند در حقیقت مسؤولان مربوطه در این زمینه به‌وظیفه خودشان عمل نکردند که باعث شده یک ساختمان بدون رعایت اصول فنی و مهندسی بنا کنند.

امام‌جمعه کاشمر در ادامه به‌سالروز ولادت حضرت عیسی(ع) اشاره کرد و خاطرنشان کرد: حضرت عیسی(ع) را پیغمبر خدا می‌دانیم و نگاه ما به این حضرت یک نگاه الهی و عقلانی است که به‌پیغمبر صلح، راستی و دوستی شهرت دارد.

طباطبایی با اشاره به‌اینکه انتظار ما از کشورهای اروپایی، کلیساها، کشیش‌ها و تمامی افرادی که مدعی پیروی از حضرت عیسی(ع) هستند، این است که چرا در عمل از این پیغمبر پیروی نمی‌کنند، خاطرنشان کرد: برخوردهای ناعادلانه از سوی برخی کشورهای اروپایی، ظلم و ستم به‌ملت‌ها، حمایت از تروریست‌ها از جمله مواردی است که از سوی مدعیان پیروی حضرت عیسی(ع) در دنیا انجام می‌شود که به‌هیچ‌عنوان باروحیه آن حضرت سازگاری ندارد.

وی همچنین از سکوت کلیساها و کشیش‌ها در برابر جنایت‌های مدعیان پیروی حضرت عیسی(ع) انتقاد کرد و با اشاره به هفته راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از تلاش‌ها و زحمات راهداران در نگهداری از جاده‌ها و راه‌ها و نیز کمک و خدمات‌رسانی به‌افراد گرفتار در جاده‌ها تقدیر کرد.

9 دی به‌جریان آمریکاستیزی تبدیل شده است

امام‌جمعه روداب ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر روداب در خصوص اهداف دشمن از ایجاد حوادث سال 88 گفت: هدف آمریکا ترغیب و تحت فشار قرار دادن ایران به‌تبعیت و حرف شنوی از خودشان بود و اگر این اتفاق رخ نداد و توانایی جنگ با ایران داشتند، وارد جنگ شوند و اگر جنگ هم نشد تغییر نظام از درون و اگر آن هم نشد ایران را در تمامی حوزه محدود کنند.

حجت‌الاسلام حسین حسنی نسب افزود: آنها از کج سلیقگی‌ها، لجبازی‌ها و عدم‌تمکین عده‌ای به‌قانون استفاده کردند و حوادث بعد از انتخابات 88 را به‌وجود آوردند.

وی اعتراض‌های اقتصادی سال 96 را در راستای همین دشمنی‌های آمریکا دانست و بیان کرد: زمانی که به‌خاطر مشکلات اقتصادی که فلج‌کننده است و مسؤولان باید فکری کنند، عده‌ای اعتراض کردند که دشمن باز هم از این اعتراض‌ها سوءاستفاده کرد.

امام‌جمعه روداب یادآور شد: مردم باید مراقب و هوشیار باشند و مسؤولان هم باید تلاش‌هایشان را برای از بین بردن توطئه‌های دشمن بیشتر کنند.

مردم تایباد در 9 دی بصیرت و ولایت‌مداری خود را به‌رخ دشمنان می‌کشند

امام‌جمعه تایباد ظهر امروز در نماز جمعه این هفته شهرستان که در محل مسجد جامع امام صادق(ع) برگزار شد، با تسلیت عروج شهادت‌گونه سردار منصوری گفت: مردم مسلمان شیعه و سنی تایباد همگام با سایر مردم ایران اسلامی و با حضور بابصیرت خود در حماسه نهم دیماه، بصیرت و ولایت‌مداری خود را به‌رخ دشمنان نظام می‌کشند.

حجت‌الاسلام حسین ملکی عنوان کرد: در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی در ایران قرار داریم و انقلاب شکوهمند اسلامی‌ با درایت رهبری و ظرفیت عظیم مردمی اهداف خود را به‌پیش می‌برد و استکبار جهانی و آمریکای جهانخوار زمین‌گیر شدند و آمریکا در همه زمینه‌ها در حال افول است.

وی افزود: بیش از چهل سال است که مستکبرین و در رأس آن آمریکای جهانخوار به‌دنبال سرنگونی این نظام الهی و دینی هستند، اما هر روز به‌شکوه این نظام اسلامی افزوده شده و قدرت پوشالی استکبار جهانی رو به‌افول است.

امام‌جمعه تایباد ادامه داد: آمریکای جهان‌خوار و سران کشور غاصب اسرائیل از بی‌بندباران سیاسی و منافقین و بدخواهان نظام اسلامی حمایت می‌کنند و به‌دروغ دم از حقوق بشر نیز می‌زنند.

ملکی با بیان توطئه‌های مستکبرین و به‌ویژه آمریکای جهانخوار بر علیه امت اسلامی گفت: ایران اسلامی با وجود همه توطئه‌های مستکبرین، بدخواهان و به‌ویژه آمریکای جهانخوار همچنان باقدرت و شوکت تمام پیش می‌رود و یک تنه در مقابل مستکبرین و آمریکا و اسرائیل ایستاده است.

کم کردن بودجه نظامی توسط دولت به‌ضرر کشور است

امام‌جمعه داورزن ظهر امروز در خطبه نماز جمعه داورزن که در محل مصلی‌ موقت این شهرستان برگزار شد، با اشاره به‌قدرت موشکی ایران گفت: واهمه دشمنان از قدرت موشکی ایران بهانه شده است تا برفشارهای خود بر جمهوری اسلامی ایران بیافزایند.

حجت‌الاسلام جواد علی‌زاده افزود: هر چند نیروهای مسلح و مسؤولان ما به‌صراحت اعلام کرده‌اند که ما از هیچ کشوری در این زمینه اجازه نخواهیم‌گرفت، اما چرا این همه درباره این مسئله حساس شده‌اند؟ چون یکی از عوامل مهمی که امروز دشمن جرأت حمله به‌جمهوری اسلامی ایران را پیدا نکرده‌، قدرت موشکی ایران است که نماد قدرت و عزت جمهوری اسلامی ایران در منطقه است.

وی با اشاره به‌سخنان رهبری بیان کرد: رهبر بزرگوار ما اشاره کرده‌اند ما با دشمنانی روبه‌رو هستیم که شب و روز بر علیه ما توطئه می‌کنند و قدرت دفاعی ما باید روزبه‌روز بیشتر شود.

امام‌جمعه داورزن ادامه داد: همان‌طور که آمریکا بودجه کلان نظامی دارد، نکته‌ای که انتظار می‌رود آن است که دولت بودجه نظامی و دفاعی را کم نکند که به‌ضرر نظام و کشور می‌شود.

علی‌زاده افزود: هرگز مسؤولان نباید درباره مسئله موشکی مذاکره کنند و اجازه مذاکره به‌اروپا و آمریکای مستکبر ندهند، چرا که ما تجربه تلخ و دردناک برجام را داریم که به‌ضرر ملت ایران تمام شد و دشمن هدفش از مذاکره موشکی، ضربه‌زدن به‌قدرت و عظمت ملت ایران است که ما در دفاع مقدس موشک نداشتیم و دشمن شهرهای ما را موشک‌باران می‌کرد، هرچند این خواب آشفته آمریکا درباره ایران بدون موشک تعبیر نمی‌شود.

مهم‌ترین مسئله سال ۹۸ انتخابات است 

امام‌جمعه تربت حیدریه ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان با بیان اینکه تمام‌ تلاش دشمنان  بر این است که این انقلاب از رفتارهای مبتنی بر تفکر انقلاب اسلامی دست بردارد، گفت: بسیاری از مشکلات انقلابیون منطقه متاثر از تفکرات انقلاب اسلامی است و دشمن نیز به‌همین دلیل در پی القای ناامیدی و ناکارآمدی نظام به‌مردم است .

 حجت‌الاسلام محمدرضا عصمتی افزود: مهم‌ترین مسئله سال ۹۸ انتخابات مجلس است و ممکن است برخی در داخل کشور و با هماهنگی استکبار با شعارهای مختلف فتنه‌ای مشابه سال ۸۸ را در کشور ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه دشمنان می‌خواهند روحیه انقلابی ما را تضعیف کنند، تصریح کرد: دشمنان تلاش دارند که هر کاری در دنیا انجام می‌دهند با سکوت همراه باشد و این درخواست را هم از ایران اسلامی دارند که در مقابل فجایع سکوت کند.

نرخ‌های بازار با آنچه مسؤولان اعلام می‌کنند تفاوت دارد

امام‌جمعه گناباد ظهر امروز در نماز جمعه این هفته این شهرستان با اشاره به‌تولد حضرت عیسی گفت: حضرت عیسی پیامبر صلح و محبت بود اما کارنامه غربی‌ها در پیروی از آن بزرگوار کارنامه‌ای سیاه است، آنها با وجود اینکه دم از محبت می‌زنند اما در طول تاریخ بدترین جرم و جنایت‌ها و جنگ‌ها از قبیل جنگ‌های صلیبی، جنگ جهانی اول و دوم که ده‌ها میلیون کشته داشت را به‌راه انداختن، کشورهای زیادی را استعمار و استثمار کردند و امروز نیز با حمایت از رژیم جنایتکار صهیونیستی با شعله‌ور کردن آتش جنگ در میان کشورهای مسلمان با ایجاد القاعده طالبان و داعش بدترین کارنامه را دارند.

حجت‌الاسلام حسن صادقی از ابتکار و فعالیت جهادی حوزه علمیه امام رضا(ع) که شب پنج شنبه به‌طور داوطلبانه نظافت کل شهر را برعهده گرفتند قدردانی کرد و افزود: فرهنگ‌سازی کار جهادی برای مشارکت همه همشهریان برای تمیز نگه‌داشتن خیابان‌ها و معابر و ترویج اینکه همه ما مسؤول حفظ نظافت شهر هستیم، آموزش اخلاق عملی در صحنه جامعه است.

وی ادامه داد: در رابطه با تنظیم بازار گام‌هایی برداشته شده اما مردم از گرانی‌ها به‌شدت گله‌مند هستند و منتظرند اقدامات اساسی صورت بگیرد، حتی نرخ‌های بازار با آنچه مسؤولان مربوطه از طریق صدا و سیما اعلام می‌کنند تفاوت دارد.

امام‌جمعه گناباد اظهار کرد: دیماه یادآور فتنه سال ۸۸ است که ضرورت دارد ما از هم‌اکنون آمادگی حضور در گردهمایی ۹ دی روز بصیرت و میثاق با ولایت را داشته باشیم و اتفاقات فتنه‌ای که نظام اسلامی را در چند قدمی سقوط قرار داد بازخوانی کنیم.

صادقی نسب بیان کرد: رژیم صهیونیستی آمریکا و غربی‌ها همه از فتنه‌گران حمایت کردند، اینجا بود رهبر فرزانه انقلاب اسلامی اعلان کردند آنهایی که اعتراض دارند به‌قانون اساسی مراجعه کنند و آراء بازشماری شود، اما فتنه‌گران با اصرار بر ابطال انتخابات پافشاری کردند تا اینکه از روشنگری رهبر انقلاب اسلامی در نماز جمعه و راهپیمایی باشکوه مردم فتنه‌گران تنها ماندند و نظام حفظ شد.

وی ادامه داد: امروز با بصیرتی که مردم ما پیدا کرده‌اند اعلام می‌کنیم تا وقتی ملت ما گوش به‌فرمان رهبر هستند، هیچ یک از توطئه‌های پلید دشمنان به‌جایی نرسیده و نخواهد رسید.

بدون همکاری و مشارکت مردم تامین امنیت کشور امکان‌پذیر نیست

امام‌جمعه بردسکن ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته این شهرستان گفت:  بحث امنیت یکی از ارکان مهم نظام است که در کشور ما این مهم به‌خوبی تاکنون حاکم بوده است.

حجت‌السلام علی‌اصغر امینی به‌جنگ نرم دشمن علیه ایران اشاره کرد و افزود: جنگ نرم دشمن از اول انقلاب علیه ایران ادامه دارد و اوج آن در فتنه سال 88 بود که 4 هدف شوم شامل تغییر باورهای دینی و اعتقادی مردم، تغییر افکار و اندیشه، تغییر رفتار و تغییر در ساختار سیاسی کشور از جمله مواردی است که دشمن علیه کشور ایران دنبال می‌کند.

وی با اشاره به‌فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص هوشیاری مردم اظهار کرد: مقام معظم رهبری از دفع فتنه‌های دشمن تا کنون در سال جاری نام بردند که غافل نشوید شاید در سال 98 کاری دیگری انجام بدهند، بنابراین ملت ایران باید هوشیار باشند.

امام‌جمعه بردسکن از برگزاری اردوهای ورزشی مختلط در شهرستان انتقاد کرد و گفت: افکار عمومی مردم ولایت‌مدار و مومن شهرستان این حرکت‌ها را نمی‌پذیرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.