فرمانده قرارگاه خاتم با بیان اینکه برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا پایان سال بخشی از بدهی خود به طلبکاران را تسویه کنیم، از تسویه قسمتی از بدهی‌ها از محل فروش دارایی قرارگاه خبر داد و گفت: پرداخت بدهی به طلبکاران خرد در اولویت تسویه‌ها است.

تسویه بدهی‌های عمده قرارگاه خاتم به پیمانکاران تا پایان امسال‌/ دارایی‌هایمان را می‌فروشیم

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الأنبیاء (ص) در پاسخ به این گفته که بخشی از پیمانکاران قرارگاه خاتم اعلام کرده‌اند حدود یک سال است طلب خود را از قرارگاه دریافت نکرده‌اند، ‌از تسویه عمده بدهی‌های قرارگاه به پیمانکاران تا پایان سال گفت‌.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه قرارگاه از بدنه بخش خصوصی استفاده می‌کند، وقتی دولت مطالبات ما را پرداخت نکند طبیعتاً ما هم در پرداخت بدهی خود به پیمانکاران عقب می‌افتیم؛ امروز در بخش پیمانکاری کشور این اتفاق رخ داده است و قرارگاه هم بدهی‌هایی دارد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الأنبیاء با اشاره به اینکه بدهی‌های قرارگاه خاتم به پیمانکاران ۲ دسته است، گفت: یک دسته از طلبکاران ما کسانی هستند که یک سری اختلافات قراردادی با قرارگاه دارند و مدعی طلب هستند اما وقتی مراجعه می‌کنند و با هم بررسی می‌کنیم، مشخص می‌شود ادعایی‌ که طرف مطرح می‌کند صحیح نیست و بنابراین‌ پرونده پس از بررسی، مختومه می‌شود.

وی ادامه داد: دسته دوم طلبکاران قرارگاه، طلبکاران واقعی ما هستند؛ ما بدهی‌هایی به بدنه مردم و بازار داریم که تلاش کرده‌ایم تسویه این بدهی‌ها در اولویت باشد.

* تسویه بخشی از بدهی‌ها از محل فروش دارایی‌های قرارگاه خاتم

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الأنبیاء افزود: بررسی کرده‌ایم که چه میزان از این رقم بدهی با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی از دولت گرفته شود و تخصیص دهیم؛ همچنین بخشی از بدهی را هم کم که نمی‌توانیم از محل منابع دولت و مطالباتمان تأمین کنیم، برنامه‌ریزی کرده‌ایم از منابع مالی خودمان اختصاص دهیم،‌ یک سری از دارایی‌های خود را می‌فروشیم و در این حوزه خرج می‌کنیم بنابراین برنامه‌ریزی شده است از محل فروش دارایی‌های قرارگاه، این دیون را به حداقل برسانیم.

* پرداخت مطالبات سنواتی پیمانکاران قرارگاه در اولویت است

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی کردیم کسانی که مطالبات سنواتی، به عنوان مثال‌ یک سال، از قرارگاه طلب دارند در اولویت پرداخت باشند و طلب آنها زودتر صاف شود.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الأنبیاء با تأکید بر اینکه برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا پایان سال بخشی از بدهی خود به طلبکاران را تسویه کنیم، افزود: پرداخت بدهی‌مان به طلبکاران خرد را هم در اولویت تسویه‌ها قرار داده‌ایم.

* پیشنهاد روش‌های جدید به دولت برای تسویه طلب طلبکاران بزرگ‌تر

محمد افزود: برای تسویه طلب طلبکاران بزرگ‌تر، یک سری روش‌هایی را به دولت پیشنهاد کرده‌ایم تا تأمین مالی جدید باشد و بدین ترتیب طلب طلبکاران بزرگ خود را هم پرداخت کنیم و این کمکی به دولت هم محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: با توجه به شرایط کشور این بدهی‌ و طلب بین پیمانکار و کارفرما ادامه دارد اما اصل این است که توان موجود سیستم پیمانکاران کشور از بین نرود و چراغ کارگاه‌ها روشن بماند زیرا این یک سرمایه‌ ملی است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الأنبیاء ادامه داد: در نبود کار، پیمانکار خصوصی مجبور است تجهیزات خود را بفروشد و به بازار دلار و ارز برود.

* ‌جلسه با سازمان برنامه برای تعیین‌تکلیف قرارگاه در قانون تهاتر زنجیره‌ای بدهی‌ها

وی در پاسخ به سوالی درباره امکان استفاده قرارگاه و پیمانکاران خصوصی آن از قانون تهاتر بدهی‌ها، بیان کرد: براساس دستورالعمل اجرایی قانون، فقط اشخاص حقیقی و حقوقی می‌توانند از بند قانون‌ تهاتر زنجیره‌ای بدهی استفاده کنند و این شامل ما نمی‌شود.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الأنبیاء اضافه کرد: ما درخواست کرده‌ایم که قرارگاه خاتم را هم‌ در اصلاحیه ۹۷ مشمول این قانون کنند و ‌برای سال ۹۸ هم این درخواست را ارائه داده‌ایم.

وی بیان کرد: اگر قرارگاه را در این بند قانونی مشمول کنند، بخش عمده‌ای از بدهی‌های ما سبک می‌شود، ما پول‌هایی را باید بدهیم؛ مثلاً اگر مالیات ندهیم مشکل درست می‌شود؛ اما اگر مشمول استفاده از این قانون تهاتر بدهی‌ها بشویم، ‌ما می‌توانیم این نقدینگی‌ها را داخل پروژه ببریم و از این تهاتر استفاده می‌کنیم.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الأنبیاء افزود: برخی دستگاه‌های اجرایی و کارفرماها معتقد هستند پیمانکاران قرارگاه نمی‌توانند از این قانون استفاده کنند؛ اما ۲ دستگاه‌ اجرایی هم به ما گفته است پیمانکاران ما می‌توانند استفاده کنند.

وی اظهار داشت: برای رفع این شبهه با رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و با معاون بودجه سازمان برنامه‌ جلساتی برگزار کردیم و درخواست داده‌ایم که در این قانون اسم قرارگاه خاتم هم بیاید چون می‌توانیم در صورت باز شدن فضا به دولت کمک کنیم و تحولی رخ دهد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الأنبیاء اظهار داشت: در این حوزه قول مساعد گرفته‌ایم و احتمالاً این مشکل رفع می‌شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.