خراسان شمالی- محدعلی شجاعی گفت: صنایع تکمیلی کشاورزی و پایین دستی آلومینا جزو پیشروان‌های اقتصادی شهرستان جاجرم است و باید بیش از گذشته به آن ها توجه شود.

فرمانداران بساط بروکراسی پیچیده اداری را برچینند

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدعلی شجاعی استاندار خراسان شمالی در شورای اداری جاجرم باحضور سرمایه گذاران بخش خصوصی، با بیان این که نگاه نادرست برخی مدیران دولتی به بخش خصوصی سم مهلکی برای رشد و توسعه محسوب می شود، از نمایندگان عالی دولت در شهرستان ها خواست بساط بروکراسی سنگین اداری را برچینند.

وی تصریح کرد: دولت فقط مسئول زیرساخت هاست و با حصور بخش خصوصی باید شکل گیری اشتعال و افزایش رفاه مردم را شاهد باشیم که مستلزم تغییر نگاه مدیران دولتی است؛ به سرمایه گذار نباید مثل یک ارباب رجوع معمولی نگریست، چون ثروت و اشتغال ایجاد می کند.

استاندارخراسان شمالی لزوم توسعه متوازن و همه جانبه را یادآور شد و با بیان این که توسعه باید از روستا آغاز شود که بخش مولد جامعه است، گفت: صنایع تکمیلی کشاورزی و پایین دستی آلومینا جزو پیشروان های اقتصادی شهرستان جاجرم است و باید بیش از گذشته به آن ها توجه شود.

شجاعی درنظر داشتن اهداف بزرگتر توسعه ای و ضرورت توجه به شرکت های دانش بنیان را هم گوشزد کرد و سرمایه گذاری روی مزیت های نسبی شهرستان را مورد تاکید قرار داد.

مقام عالی دولت در استان ماندگاری مدیرانی را که تحول گرا و پرتلاش نباشند، ظلم به مردم دانست و گفت: در شرایط دشوار کنونی اگر بر منوال قبلی حرکت کنیم، کاری پیش نخواهد رفت.

شجاعی هم چنین تصریح کرد: مسیر توسعه کپی بردار نیست و برای هر شهرستان باید سند اولویت ها بر اساس ظرفیت و مزیت های نسبی مناطق تعریف شود؛ ضمن این که برای توسعه باید آموزش و پرورش، دانشگاه و صنعت همسو باشند.

رئیس شورای اداری استان با اذعان به این که کار اداری فقط نامه نگاری با مافوق نیست، از مدیران شهرستان ها خواست کارها و وظایف محول و درخواست های مردم را تا حصول نتیجه پیگیری کنند.

شجاعی مسائل و حواشی سیاسی را نیز آفت توسعه ذکر کرد و افزود: منافع و معیشت مردم همیشه باید اولویت باشد.

وی هم چنین خبر داد: نشستی با وزیر راه و شهرسازی برای حل مشکل ارتباطات زمینی، ریلی و هوایی استان برگزار خواهد شد.

مدیریت شیشه ای و شفاف سازی امور، خدمت رسانی مطلوب به مردم در شهرداری و دهیاری ها، حمایت از تولیدکنندگان بومی شهرستان در خریدهای ادارات، رعایت عدالت در استخدام، مقابله با احتکار و گرانفروشی و نظارت قاطع بر بازار و لزوم انجام کار در بازه زمانی مشخص از دیگر نکات مورد تاکید استاندار خطاب به فرماندار و روسای ادارات جاجرم بود.

در این نشست با دستور استاندار مقرر شد مشکلات مطرح سرمایه گذاران و نمایندگان شوراهای منطقه تا حصول نتیجه پیگیری شود.

شجاعی پیش از حضور در شورای اداری جاجرم، در مسجد حضرت صاحب الزمان(عج) این شهر برای اقامه نماز جماعت حضور یافت و دقایقی را شنوای دغدغه های مردم بود. ادای احترام استاندار و همراهان به مقام شامخ شهدای جاجرم و بازدید از مجتمع آلومینا و طرح توسعه آن از دیگر برنامه های سفر استاندار به این شهرستان بود.

سند توسعه خراسان شمالی با همفکری بخش دولتی و غیردولتی نهایی می شود

محمدعلی شجاعی استاندار خراسان شمالی همچنین در شورای اداری گرمه نیز با اشاره به این که پیش‌نویس سند توسعه استان و شهرستان ها آماده و به فرمانداران ارائه شد، گفت: این سند با همفکری بخش خصوصی، نمایندگان شوراها، گروه های سیاسی و اتحادیه های صنفی، جمع بندی و آماده اجرا می شود.

وی تصریح کرد: مدیران استان اختیارات قانونی را به شهرستان ها تفویض کنند و روسای ادارات هم در هماهنگی با فرماندار، صفر تا صد مسئولیت حوزه کاری خود را به عهده بگیرند و پیش از درخواست های مردم، برای حل مشکلات اقدام کنند.

وی یادآور شد: اعتبارات محدود دولتی فقط برای تامین زیرساخت هاست و برای اشتغال و رفاه مردم حمایت از بخش خصوصی ضروریست. وی با اشاره به فعالیت ۷۰۰ دستگاه وسیله نقلیه سنگین در شهرستان گرمه و قرارگرفتن آن در تلاقی ۴ استان خاطرنشان کرد: حوزه حمل و نقل از پیشران های اقتصادی گرمه است لذا مقرر شد مشکلات کامیون داران ساماندهی شود.

استاندار خراسان شمالی گفت: از دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور قول گرفتیم نیازمندی های شهرداری و دهیاری های استان در نشست ویژه ای بررسی شود بنابراین این نهادها مشکلات و نیازمندی های خود را اعلام کنند تا جمع بندی شود.

شجاعی با بیان این که مشی مدیریتی ام را در شورای اداری استان مطرح کردم، افزود: اکنون اجرای آن بر عهده مدیران اجرایی است و مردم باید از آنان مطالبه گری کنند. وی خطاب به مدیران اجرایی هشدار داد: چنان چه مردم از دستگاه اجرایی نزد ما شکایت کنند، دادگاه آن یک طرفه خواهد بود چون معتقدم حق با مردم است.

وی هم چنین با بیان این که امکان ارائه طرح ایجاد بندر خشک در گرمه قابل بررسی است، از متولیان امر، پیگیری موضوع و بررسی ضوابط اجرایی و قانونی این امر را خواستار شد و نخستین گام در سند توسعه استان را هم توجه به اقتصاد روستا دانست و گفت: اشتباه است اگر بخواهیم فرایند توسعه را از شهر آغاز کنیم؛ همکاری ما با مدیرانی که تغییر و تحول جدید مدیریتی استان را متوجه نشوند، ادامه نخواهد یافت.

شجاعی از فرماندار گرمه خواست، زمینه شکوفایی ظرفیت های این شهرستان در بخش های مختلف را به کمک مجموعه مدیران و اجزای حاکمیتی فراهم کند و لزوم به کار گیری ظرفیت بانوان و جوانان را نیز مورد تاکید قرار داد.

در این نشست با دستور استاندار مقرر شد، مشکلات عمده سرمایه گذاران شهرستان گرمه و برخی دغدغه های مرتبط با مسائل اداری و عمران شهری، اختلافات دستگاه های اجرایی، مشکلات صنعتگران و کامیون داران و بهره برداران بخش کشاورزی برطرف شود.

شجاعی پیش از حضور در این نشست، پس از ادای احترام به مقام والای شهدای گرمه، از ظرفیت های صنعتی و طرح های عمران شهری و زیرساختی شهرهای گرمه، ایور و درق دیدن کرد.

/انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.