معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از برگزاری اولین جشنواره پیوند یلدا و کریسمس در کاخ سعدآباد تهران خبر داد.

اولین جشنواره پیوند یلدا و کریسمس برگزار شد

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، ولی الله شجاع پوریان در اولین جشنواره دوستی یلدا و کریسمس گفت: به منظور تقویت مشترکات فرهنگی و ترویج زمینه های صلح و دوستی میان ادیان و ملتها، جشنواره پیوند یلدا و کریسمس با همکاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، شهرداری تهران  برگزار شد.

شجاع پوریان معرفی ظرفیت های فرهنگی کشور را از مواهب برگزاری چنین جشنواره هایی برشمرد و تصریح کرد: شب یلدا از جشن های کهن و زیبای ایرانی است که در این جشنواره با حضور میهمانان خارجی با اجرای برنامه هایی چون حافظ خوانی و شاهنامه خوانی برگزار شد و مورد استقبال میهمانان خارجی قرار گرفت.

معاون شهردار تهران افزود: اجرای چنین برنامه هایی باعث تقویت دیپلماسی عمومی و نفوذ فرهنگی در میان ملل و ادیان مختلف می شود و اسلام و مسیحیت با داشتن مشترکات فرهنگی فراوان می توانند نویدبخش صلح و آرامش در جهان باشند.

مرتضی الویری عضو شورای اسلامی شهر تهران،  سیّدمحمدهادی ایازی معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت، الکساندرلیخت سرپرست دفتر منطقه ای یونسکو در تهران، جمعی از کاردانان فرهنگی و مدیران سازمانها، نهادها، بانکها و انجمن های بین المللی و علاقمندان به رسوم و آیین های ایران از میهمانان حاضر در این برنامه بودند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.