البرز- عزیزالله شهبازی با بیان اینکه تمرکززدایی از استان البرز را به جد دنبال می کنیم، گفت: ضرورت دارد که فرصت مناسبی برای تمامی تشکل ها فراهم شود تا دغدغه های خود را بیان کنند تا با اجماع نظرات به جمع بندی درستی برسیم.

تمرکززدایی از استان البرز را با جدیت دنبال می‌کنیم

به گزارش قدس آنلاین وبه نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری البرز، عزیزالله شهبازی استاندار البرز در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که صبح امروز (شنبه) در اتاق بازرگانی البرز برگزار شد با اشاره به یک مقاله تخصصی در حوزه اقتصاد و تاثیر بخش خصوصی در این حوزه افزود: ایجاد بسترهای ارتباط بخش خصوصی داخل کشور با نظام اقتصاد بین الملل و تسهیل گری و عدم دخالت دولت در این حوزه مورد تقاضای بخش خصوصی است.

وی ادامه داد: با توجه به جلسات تخصصی و بازدیدهای مستمر از واحدهای تولیدی و صنعتی، این بخش در استان بالنده و طوفنده است؛ جای خرسندی دارد که مجموعه استان در قالب یک تیم متحد و منسجم در خصوص تسهیل و رفع موانع تولید در این دوران گذر همراه سرمایه گذاران و بخش خصوصی هستند.

وی افزود: شعار استقلال در بخش های مختلف فرهنگی، اقتصادی و سیاسی از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون مد نظر است ئ در این راستا مردم و مسئولان طی تعامل و هم افزایی ویژه ای حضور دارند از این رو تحریم، تهدید و فشارهای دشمنان به بخش تولید و صنعت اثربخش نیست؛ برای حل مشکلات و موانع همت ملی و منطقه ای نیاز است و با توجه به شواهد موجود، عزم حل مشکلات وجود دارد و بر اساس راهبردهای نظام در رابطه با رونق تولید، اشتغال، سرمایه گذاری داخلی و خارجی و تسهیل گری مسیر مشخص است.

وی گفت: صنعتگران و تولیدکنندگان هوش بالایی دارند و در راستای اعتلای کشور و انتفاع شخصی بسیار برنامه محور و پویا اقدام می کنند؛ آرامش سیاسی و رونق اقتصادی مانند دو بال توسعه برای پرواز محسوب می شوند؛ باید وضعیت صادرات و واردات مورد بررسی دقیق و رصد قرار گیرد و گمرک از دغدغه های عمده واحدهای تولید بزرگ استان است  از این رو باید ستاد نظارت بر گمرکات استان ایجاد شود که این امر نظارت شود.

استاندار البرز گفت: البرز ظرفیت های بالایی در حوزه صادرات دارد و باید به این سو برویم که صنایع با فراغ بال بیشتری اقدامات و برنامه های خود را پیش ببرند.

وی با بیان اینکه طی نشستی با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص وضعیت گمرک منطقه ویژه پیام گفتگو خواهد شد، افزود: منطقه ویژه اقتصادی پیام تاثیر بسزایی در رشد اقتصادی استان دارد که باید از ظرفیت های آن به نحو مطلوب بهره برداری کرد.

شهبازی خاطرنشان کرد: در شورای برنامه ریزی استان نیز انتظار می رود که اتاق بازرگانی نیز حضور داشته باشد چراکه اتاق های بازرگانی موتور محرک اقتصاد استان محسوب می شود.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت اجرای اصل ۱۴۴ قانون اساسی گفت: بر این اساس تکلیف ما در حوزه بهره برداری از ظرفیت بخش خصوصی مشخص است؛ دولت ها کوچک می شوند و تسهیل گری و سیاست گذاری را برعهده می گیرند و باید بخش خصوصی وارد عمل شود چراکه هر کجا که کار را برون سپاری کرده و از ظرفیت های مردمی استفاده کردیم، نتایج خیر داشته است.

وی خاطرنشان کرد: ضرورت دارد که فرصت مناسبی برای تمامی تشکل ها فراهم شود تا دغدغه های خود را بیان کنند تا با اجماع نظرات به جمع بندی درستی برسیم؛ با توجه به ظرفیت هایی که برای افزایش تولید در استان وجود دارد به طور قطع باید زیرساخت های لازم فراهم شود از این رو دو ایستگاه فوق توزیع در استان شکل خواهد گرفت؛ اطلاعات ما در رابطه با واحدهای صنعتی مشکلات، موانع، فرصت ها و ظرفیت ها باید به دقت احصا شود تا تصمیم گیری درستی در این خصوص صورت گیرد.

استاندار البرز اضافه کرد: ضرورت دارد که تدابیری اندیشیده شود تا مشکلات واحدهای صنعتی در داخل استان حل شود و ارجاع موانع به تهران، گاهی از عدم ارتباط گیری صحیح بین مدیران و تولیدکنندگان است؛ در حوزه تمرکززدایی از استان به جد وارد عمل شده ایم و طی ابلاغی از فرمانداران خواسته شده که بستر این امر را ایجاد کنند؛ از مدیران دستگاه های استان انتظار می رود در هفته یک روز را به شهرستان ها اختصاص دهند و مشکلات و موانع مردم و حوزه مربوطه را مورد بررسی قرار دهند.

وی عنوان کرد: ایجاد اداره گمرکات استان در دستور برنامه های استان قرار گرفت تا از این طریق صنایع و واحدهای تولیدی با سهولت بیشتری اقدامات خود را پیگیری کنند؛ کارگروه شناسایی واحدهای نیمه فعال و غیر فعال و در ذیل آن کارگروه مشکل یابی واحدها در اتاق بازرگانی استان تشکیل خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.