رئیس دانشگاه آزاد خراسان رضوی گفت: با توجه به اقتصاد مقاومتی و برای جلوگیری از خام فروشی چهار طرح فناورانه را در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی کلید زدیم که می‌تواند ما را به بازارهای بین‌المللی و فن بازارهای بزرگ وصل کند و به دنبال آن ارز بسیاری وارد کشور شود.

دانشگاه آزاد خراسان رضوی در مسیر بالندگی فرهنگی و علمی

به گزارش قدس آنلاین ، مهدی ملک نژاد، رئیس دانشگاه آزاد خراسان رضوی،  در نشست  خبری با موضوع دستاوردهای نوزدهمین نمایشگاه پژوهش و فناوری مشهد ، با بیان اینکه حدود یک سال و نیم است که افتخار خدمت در دانشگاه آزاد را دارم، اظهار کرد: مسؤلیت‌های مختلفی در سطوح متفاوت در نهادها و دانشگاه‌ها در رزومه کاری من به چشم می‌خورد.

وی با بیان اینکه در زمان دفاع مقدس و بعد از آن نیز مسؤلیت‌های مختلفی را تجربه کرده‌ام، ادامه داد: در مناطق کم برخوردار و عملیاتی همانند سیستان و بلوچستان در حوزه اعطای خدمات  بهداشت و درمان فعالیت‌های مختلفی را عهده دار بوده‌ام.

ملک نژاد با اشاره به اینکه برادر شهید است، ابراز کرد: همه ما وامدار خون شهدا هستیم و باید این نعمت بزرگ را قدردان باشیم. در رفتار و کردارمان نباید شهدا را از یاد ببریم چرا که امنیت کشور به واسطه خون این شهداست که تضمین شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی با تأکید بر اینکه رویکرد ما در دانشگاه آزاد با توجه به دغدغه رهبری در خصوص ایجاد دانشگاه با ارزش‌های اسلامی و تربیت دانشجوی طراز اسلامی است، عنوان کرد: با توجه به این دغدغه رهبری گروه اندیشه ورزی در دانشگاه تشکیل شد که اعضای آن همه از اساتید علمی و شایسته نظام هستند.

وی اظهار کرد: در یک سال گذشته که بنده سکان دار دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی بوده‌ام اقدامات و فعالیت‌های خوبی صورت گرفته است که برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش توسط دانشگاه یکی از فعالیت‌های مهم و مؤثر بوده است.

ملک نژاد با اشاره به ایده فناورانه خود که در نوزدهمین نمایشگاه هفته پژوهش رونمایی شد، ابراز کرد: دستگاه «اکسیژن رسان هوشمند» طرح و ایده فناورانه ایشان بود که ثبت جهانی شده و مورد تأیید کشور ایالات متحده آمریکا نیز قرار دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه با توجه به آلودگی هوا احتیاج به این دستگاه بیش ازپیش نیاز می‌شد، افزود: این دستگاه قابلیت ان را دارد که در کجا نصب شده و مشکلات تنفسی افراد را برطرف کند.

وی با تأکید بر اقتصاد مقاومتی ادامه داد: در حوزه خودرو نیز اختراع بین‌المللی داشته‌ایم که در نمایشگاه هفته پژوهش در تهران رونمایی شد.

ملک نژاد با بیان اینکه طرح «دستگاه اکسیژن رسان» در نمایشگاه تجهیزات پزشکی به عنوان پنج طرح برتر انتخاب شده است، ابراز کرد: با توجه به اقتصاد مقاومتی و برای جلوگیری از خام فروشی چهار طرح فناورانه را در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی کلید زدیم که می‌تواند ما را به بازارهای بین‌المللی و فن بازارهای بزرگ وصل کند و به دنبال آن ارز بسیاری وارد کشور شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی با تأکید بر اینکه نگاه ما به دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی نگاهی واحدی نیست، اضافه کرد: نگاه ما به دانشگاه آزاد به عنوان ثروت استانی است که باید از آن حمایت کنیم.

وی ادامه داد: ساز و کار خوبی در حوزه معاونت پژوهش دانشگاه برای حمایت از ایده‌ها و طرح‌های فناورانه ایجاد کردیم، اما این قالب کافی نیست و باید اقدامات دیگری در این راستا صورت دهیم.

ملک نژاد با تأکید بر اینکه کمیته راهبردی اقتصادی دانش بنیان و حمایت از ایده و فن را راه اندازی خواهیم کرد، گفت: باتشکیل این کمیته امیدواریم که طرح های فناورانه‌ای که درآمدزا باشند مورد حمایت و سرمایه گذاری قرار می‌گیرد. در این کمیته میزان مشارکت دانشگاه در طرح‌ها و واحدهای استانی مشخص می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه در طرح تولید فناورانه «بالشت تنفسی» میزان مشارکت دانشگاه آزاد حدود 20 درصد بوده است، اظهار کرد: در نوزدهمین نمایشگاه پژوهش فن بازارهایی ایجاد شد که با تجاری سازی طرح‌های فناورانه راهی برای تولید آن طرح‌ها در مقیاس بزرگ فراهم شد.

وی با اشاره به اینکه ایده قیمت دارد، گفت: اختراعات بسیاری در آن نمایشگاه توسط شرکت‌های خارجی خریداری و در ان کشورها به کار گرفته شد و به تولید انبوه رسید.

ملک نژاد با تأکید بر اینکه 95 درصد هزینه‌های دانشگاه صرف هزینه‌های پرسنلی و اداری می‌شود، ادامه داد: با بازنگری‌ها و بررسی‌های انجام شده هزینه‌های غیر ضروری کاسته شد و به حدود 81 درصد کاهش یافت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی از نظر هزینه‌های اداری و پرسنلی کمترین هزینه را در میان دیگر نهادها دارد، تصریح کرد: با بازنگری‌های جدید، فضاها و ساختمان‌های بلا استفاده دوباره راه اندازی شد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه بین‌الملل نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است، تشریح کرد: جذب دانشجوی خارجی در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی از 300 نفر به 1800 نفر تا به امروز رسیده که این رشدی حدود چهار برابری را نشان می‌دهد.

ملک نژاد گفت: ما به دنبال ایجاد تفکر جدید هستیم اگر امید را در دل دانشجویان زنده نگه داریم امید می‌رود اتفاقات بسیار خوبی صورت بگیرد. باید در استان خراسان رضوی دست در دست هم دهیم تا به فرموده‌های رهبری عینیت ببخشیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی با تأکید بر اینکه در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی برخی افراد خواهان به پایین کشاندن مدیران ارشد در دانشگاه هستند، ابراز کرد: این افراد خواهان ثبات در دانشگاه نبوده و نیستند.

وی با اشاره به شایعه پراکنی در خصوص بازدیدعلمی دانشجویان دانشکده معماری با عنوان اردوی مختلط، اظهار کرد: این شیطنت برخی افراد زیاده خواه بوده که با شایعه پراکنی خود سعی در انحراف اذهان نسبت به دانشگاه آزاد را داشته‌اند. مستندات و فیلم‌های این بازدید علمی موجود است و همه ان‌ها نشان از یک شایعه پراکنی بیش نیست.

ملک نژاد با بیان اینکه همیشه بیشترین هجمه‌های فرهنگی به دانشکده معماری و هنر است، ابراز کرد: دانشجویان این رشته‌ها دارای احساسات خاصی هستند و شاید دلیل برخی از این هجمه‌ها همین احساسات باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه بازدید علمی در دانشکده معماری موردی ساده و قابل هضم برای دانشجویان و اساتید است، ادامه داد: بازدید علمی یکی از سرفصل‌های دروس دانشجویان معماری محسوب می‌شود و این در شورای برنامه ریزی درسی نیز به تصویب رسیده است.

وی عنوان کرد: در شورای اسلامی سازی دانشگاه‌ها اگر در درس‌های علمی و عملی امکان جدا سازی دانشجویان دختر و پسر فراهم بود، جداسازی صورت می‌گیرد و در غیر این صورت با حضور یک مسؤل فرهنگی می‌توان درس‌های عملی دانشجویان انجام شود.

ملک نژاد بیان داشت: با بررسی‌های انجام شده اگر جدا رفتن دانشجویان دختر و پسر به بازدید علمی برای دانشگاه به صرف و صلاح بود که جداسازی انجام می‌شود اما در غیر این صورت با حضور مسؤل مربوطه همه با هم به بازدید علمی خواهند رفت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به اینکه انجام یک بازدید علمی از فیلترهای خاصی رد می‌شود، تصریح کرد: در بازدیدی که دانشجویان معماری از روستایی نزدیک تایباد داشته‌اند، چون اتوبوسی که آنان را به این روستا برده بود برای برگشت کارکنان دانشگاه که به پیاده روی اربعین رفته‌بودند مورد استفاده قرار گرفت، دانشجویان مجبور شدند این بازدید علمی را از یک روز به 48 ساعت افزایش دهند. در زمان تعیین شده همه برنامه‌ها با حضور مسؤل مربوطه به صورت منظم و با وسواس خاصی صورت گرفته است و هیچ مشکلی در این بازدید به وجود نیامده است.

وی ادامه داد: لذا برای اطمینان بیشتر مدیر داخلی دانشکده معماری به عنوان نماینده فرهنگی به این بازدید علمی فرستاده شد تا در کنار مسؤل حاضر در بازدید، کارها و هماهنگی‌ها را پیش ببرند.

ملک نژاد با اشاره به اینکه افرادی که این شایعه را ایجاد کردند با آبروی چند نفر از اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد بازی کردند، افزود: در این شایعه پراکنی آبروی افراد هدف قرار گرفته بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه ملاک‌ها متفاوت است،عنوان کرد: دانشگاه به صورت تک صدایی اداره نخواهد شد لذا باید دانشجو جایی برای حرف زدن داشته باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.