رئیس هیأت سازمان ملل برای نظارت بر آتش‌بس در «الحدیده»، امروز وارد عدن شد.

رئیس هیأت سازمان ملل برای نظارت بر آتش‌بس در "الحدیده" وارد عدن شد

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، یک منبع آگاه در سازمان ملل اعلام کرد که «پاتریک کامائرت» رئیس هیأت این سازمان برای نظارت بر آتش‌بس در شهر «الحدیده» یمن، امروز شنبه (22 دسامبر) وارد فرودگاه عدن شد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، این منبع اعلام کرد که کامائرت که یک ژنرال هلندی است و فرماندهی نیروهای حافظ صلح سازمان ملل را در کارنامه فعالیت خود دارد،  پس از دیدار با مقامات مسئول یمنی در عدن به  شهر ساحلی الحدیده و سپس، صنعاء پایتخت این کشور سفر خواهد کرد.

توافق سوئد بعد از گذشت یک هفته از آغاز چهارمین دور گفت‌وگوهای یمن به میزبانی استکهلم ۲۲ آذر حاصل شد و هیأت دولت نجات ملی یمن و هیأت دولت مستعفی بر سر آتش بس در استان الحدیده و تبادل اسرا به توافق رسیدند.

شورای امنیت سازمان ملل، جمعه گذشته (دیروز 21 دسامبر)، با استقرار یک تیم از این سازمان برای نظارت بر آتش‌بس در الحدیده پس از چندین روز اختلاف میان آمریکا و انگلیس بر سر این مسئله، موافقت کرد و با اکثریت مطلق آراء، طرح پیشنهادی بریتانیا برای استقرار تیم نظارت بر آتش‌بس در شهر الحدیده یمن را تصویب کرد.

ائتلاف سعودی از روز ۲۳ خرداد ماه عملیات موسوم به «پیروزی طلایی» را برای اشغال بندر مهم و استراتژیک «الحدیده» واقع در غرب یمن آغاز کرد. این ائتلاف با گذشت ۶ ماه از آغاز این عملیات موفقیتی در دستیابی به اهدافش به دست نیاورد. با وجود توافق بر سر آتش‌بس در الحدیده، «یحیی سریع» سخنگوی رسمی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن شامگاه پنجشنبه (20 دسامبر) اعلام کرد که مزدوران وابسته به عربستان سعودی همچنان در حال ادامه نقض توافق آتش‌بس در «الحدیده» هستند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.