مدیرکل ثبت اسناد خراسان رضوی گفت: تا پایان آبان ماه امسال، ۱۶۵ هزار و ۶۱۲ هزار سند مالکیت تک برگ در ۳۱ واحد ثبتی استان صادر شده است.

۱۶۵ هزار سند مالکیت تک برگ در خراسان‌رضوی صادر شد
 به گزارش قدس آنلاین ، محمد حسن بهادر اظهار داشت: تا پایان آبان ماه امسال، 165 هزار و 612 هزار سند مالکیت تک برگ در 31 واحد ثبتی استان صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل نزدیک به 30 درصد رشد داشته است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی افزود: در این مدت به 151 هزار و 700 استعلام صادره از دفاتر اسناد رسمی و مراجع قضایی با رشد 18 درصد پاسخ داده شده و به دستور محاکم دادگستری 27 هزار و 500 ملک بازداشت و از 19 هزار 800 ملک بازداشت شده رفع بازداشت به عمل آمده است.

بهادر با اعلام این مطلب که 6.5 درصد از اسناد مالکیت صادره کل کشور در استان خراسان رضوی صادر می‌شود خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده اسناد مالکیتی که قبلا سابقه سند حدنگار در بانک جامع املاک دارد کمتر از 48 ساعت صادر و تحویل مالکان خواهد شد.

وی یادآور شد: برابر ماده 11  قانون حدنگار از اعتبار اسناد مالکیت دفترچه‌ای سابق 15 ماه دیگر باقی مانده و از این پس ارائه هرگونه خدمات ثبتی به تعویض این اسناد منوط شده و در عین حال از مالکان اسناد دفترچه‌ای درخواست شده تا فرصت باقی است نسبت به تعویض این گونه اسناد و مزایای مرتبط با آن استفاده کنند.

بهادر با اشاره به برخی ویژگی‌های مهم و کارکردی سند مالکیت تک برگی نظیر درج آدرس ملک، ترسیم نقشه کاداستر در سند، درج مختصات جهانی و نصب هولوگرام امنیتی تصریح کرد: جلوگیری از جعل و خدشه‌دار نمودن اسناد و کاهش دعاوی ناشی از تعارض و تزاحم در ثبت مالکیت و شفاف‌سازی و تثبیت حدود اطلاعات مالکیت‌ها از اهم دستاوردها و نتایج حاصل از صدور سند مالکیت تک برگ حدنگار در استان است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان خراسان رضوی در پایان ابراز امیدواری کرد طبق برنامه‌ریزی به عمل آمده تا پایان سال جاری برای 300 ملک دولتی و یک هزار و 650 ملک موقوفه و 10 هزار املاک واقع شده در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت و روستاهای بالای 20 خانوار سند مالکیت صادر می‌شود.

منبع : تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.