خوزستان- غلام عباس بهرامی نیا از میانگین روزانه یک و شش دهم آمار فوتی ها درجاده های این استان خبر داد.

فرهنگ پایین رانندگی برابر است با آمار کشته‌های بالا

به گزارش قدس آنلاین، غلام عباس بهرامی نیا مدیرکل راهداری استان خوزستان در نشست خبری بعد از ظهر امروز در تشریح عملکرد نه ماهه این اداره بیان کرد: در زمینه حمل و نقل کالا، یک میلیون و ۵۰۳ هزار سفر انجام‌شده که نسبت به نه ماه گذشته دو درصد کاهشی داشتیم. همچنین ۲۷/۵ میلیون تن کالا جابجا شده که با نه ماه گذشته برابر بوده است. عمده بار ما در بندر امام است که ۴۰ درصد حمل بار استان از بندر امام است و۶۰ درصد سایر استان است.

حمل و نقل جوان 

وی از فروش۱۰۰ هزار بلیط اینترنتی خبر داد و افزود: ‌۳۱۳ شرکت حمل و نقل داریم که در نه ماه امسال ۴ میلیون و ۶۲۰ هزار مسافر جابجا کرده اند.

بهرامی نیا در معرفی دستگاه های نقلیه استان خوزستان گفت: ۱۳ هزار و هفتصد دستگاه وسیله باری داریم که میانگین عمر آن ها ۱۵ سال است و ‌چهار سال از میانگین استاندارد کشوری جوانتر است. همچنین ۲۱ پایانه عمومی در اختیار داریم که  ۳۲ دستگاه اتوبوس نو به ناوگان اضافه شده مبلغی معادل ۲۰ میلیارد تومان هزینه خرید ان ها بوده و هشت و نیم سال سن دارد و از میانگین سنی استاندارد کشوری سه و نیم سال کمتر است.

مدیرکل راهداری خوزستان با بیان اینکه استان رتبه اول بار ترافیکی با ۴۳ هزار محموله ترافیکی را در کشور دارد، عنوان کرد: در هشت ماه گذشته ۱۶۲ میلیون و۸۲۰ هزار وسیله نقلیه در جاده تردد کردند که آمار بالایی است و باید مدیریت شود،  گفتنی است که ۲۴ درصد آن ها وسیله نقلیه سنگین بود.

عدم وجود فرهنگ رانندگی عامل اصلی تصادفات جاده ای

وی از میانگین روزانه یک و شش دهم آمار فوتی ها در خوزستان خبر داد و تصریح کرد: ۳۹۵ نفر جان خود را در جاده های استان خوزستان از دست دادند که نسبت به سال گذشته این آمار رشد کرده است که۲۷ درصد مربوط به واژگونی ناشی از سرعت زیاد و خواب آلودگی و۵۱ درصد عدم رعایت سرعت مطمئن است که ۵۸ درصد این تصادفات در روز و ‌۴۲ درصد آن ها در شب رخ داده است. اکثر تصادفات نیز ازساعات  ۲‌بعد از ظهر الی ۱۰ شب رخ داده است.

بهرامی نیا افزود: در تصادفات جاده ای خودروهای سواری ۷۹ درصد، وانت بارها ۱۰ درصد، ۱۱ درصد کامیون ها و ۱ درصد اتوبوس ها مقصر شناخته شده اند. محورهای دارای بیشترین تصادفات نیز اهواز هفتگل، ایذه دهدز،  اهواز رامهرمز، پل زال، امیدیه دیلم هندیجان شناخته شده اند.

وی ادامه داد: در بحث ایجاد ایمنی و جلوگیری از وقوع تصادفات جاده ای  ۲۷ دستگاه دخیل هستند که همه آن ها فعال نیستند از جمله آموزش وپرورش که هیچ کتابی و آموزشی در این خصوص ندارد. وظیفه ما آماده سازی راه و ایمنی جاده است لذا فرهنگ‌ رانندگی عامل اصلی تصادف ها است.

مدیرکل راهداری خوزستان اظهار کرد: ۱۲۰ نقطه پرحادثه بر اساس شاخص های مقاطع حادثه خیز شناسایی شده و ۲۲ نقطه در حال بازسازی هندسی هستند. همچنین۱۲ دوربین ثبت تخلف فعال در اختیار داریم و۳۱ دوربین تا ۲۲ بهمن به بهره برداری می رسد.

رتبه اول در رسیدگی به تخلفات

وی در رابطه با رسیدگی به تخلفات جاده ای ضمن بیان این موضوع که بندر امام از سالمترین پایانه های استان است، گفت: در سال جاری ۵۲ شرکت حمل و نقل متخلف در دریافت کمیسیون اضافه، عدم پرداخت به موقع کرایه و عدم رعایت قوانین تعطیل شدند و جرائم نقدی تا ۶۰ میلیون تومان هم داشتیم. در برخورد ورسیدگی به تخلفات رتبه اول را داریم.

غلام عباس بهرامی نیا بیان کرد: یک و نیم میلیون تردد را در ماه صفر شاهد بودیم که نسبت به پارسال  با کاهش ۲۰ درصدی مواجه بودیم اما ۱۴۵ درصد افزایش تردد اتباع خارجی داشتیم.

زور لاستیک های چینی بر سایر لاستیک ها می چربد

وی ضمن اشاره به مضشکلات کامیون دارها و اعتصابات اخیر آن ها گفت: مطالباتی که در حوزه راهداری بوده به طور۱۰۰ درصدی رفع شده، که طی دو نوبت ۲۵ درصد افزایش کرایه ها را بنا به درخواست راننده ها داشتیم. بیمه تکمیلی نیز با اینکه بر عهده وزارت راه نبود اما جهت کمک به راننده های فعال و همسرانشان در مرحله اول، به مرحله انجام رسید.

بهرامی نیا در پایان  با بیان اینکه ورود لاستیک های چینی نسبت بیشتری به سایر لاستیک ها دارند، عنوان کرد: ۳/۵ میلیون واردات لاستیک از مجاری غیرقانونی را پیش از این شاهد بودیم اما تحولات نرخ ارز باعث شده واردات غیر قانونی صرف نداشته باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.