وزارت خارجه روسیه نتیجه رای‌گیری مجمع عمومی سازمان ملل درباره پیش‌نویس قطعنامه مربوط به حفظ پیمان نابودی موشک‌های برد کوتاه و متوسط را ضربه تازه‌ای به ساختار امنیت جهانی و قدردانی از اقدام مخرب واشنگتن ارزیابی کرد.

روسیه: عدم حمایت از پیمان موشکی ضربه دیگری به امنیت بین‌المللی زد

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، وزارت امور خارجه روسیه امروز شنبه در بیانیه‌ای با ابراز دلسردی از نتیجه رای گیری مجمع عمومی سازمان ملل درباره پیش‌نویس قطعنامه مربوط به حفظ پیمان نابودی موشک‌های دارای برد کوتاه و متوسط، آن را ضربه جدیدی به ساختار امنیت جهان نامیده و تاکید کرد کشورهایی که از این سند حمایت نکردند، در واقع از اقدام واشنگتن در تخریب این توافقنامه مهم  قدردانی کرده‌اند.

پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی روسیه درباره لزوم حفظ پیمان نابودی موشک‌های برد کوتاه و متوسط نتوانست حمایت مجمع عمومی سازمان ملل را جلب کند: ۴۳ کشور از این سند حمایت، ۴۶ کشور با آن مخالفت و ۷۸ کشور به آن رای ممتنع دادند. کشورهای ایران، سوریه، چین، اتریش و بلاروس از این سند حمایت کردند. آمریکا، لهستان و اوکراین هم از جمله کشورهایی بودند که به قطعنامه رای مخالف دادند. بر اساس اصل ۱۸ منشور سازمان ملل تایید هر پیش‌نویسی نیازمند دوسوم آرای کشورهای حاضر در مجمع عمومی است.

در بیانیه‌ای که در سایت رسمی وزارت خارجه روسیه منتشر شده، آمده است: «نتیجه رای گیری شب گذشته در مجمع عمومی سازمان ملل درباره پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی روسیه برای حمایت از پیمان نابودی موشک‌های برد کوتاه و متوسط، نمی‌تواند مورد دلسردی قرار نگیرد. بدین ترتیب ضربه دیگری به ساختار امنیت بین المللی وارد شده است. اکنون با از بین رفتن پیمان موشکی، مسابقه تسلیحاتی جدیدی آغاز شده و خطر بروز درگیری‌های مستقیم در برخی مناطق جهان وجود دارد.»

در این بیانیه تاکید شده، «کشورهایی که با بی توجهی از این قطعنامه حمایت نکرده‌اند، با این اقدام خود در حقیقت از واشنگتن به خاطر از بین بردن پیمان موشکی، قدردانی کرده‌اند.»

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.