رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از انحلال پارلمان این کشور خبر داد و گفت که انتخابات پارلمانی تا شش ماه دیگر برگزار خواهد شد.

محمود عباس از انحلال پارلمان فلسطین خبر داد

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین شامگاه شنبه از انحلال پارلمان این کشور خبر داد.

او گفت که بر اساس رأی و درخواست دادگاه قانون اساسی فلسطین، پارلمان این کشور را منحل می‌کند و در عرض ۶ ماه انتخابات پارلمانی برگزار خواهد شد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین در خصوص موضوع آشتی جنبش فتح با حماس نیز گفت که طرحی ارائه کرده است ولی تا این لحظه هیچ گونه پاسخی دریافت نکرده است.

به گزارش خبرگزاری وفا، عباس که طی نشستی در مقر ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین سخنرانی می‌کرد، گفت که قدس را «هرگز» نخواهیم فروخت و برای همیشه پایتخت ابدی فلسطین خواهند ماند.

محمود عباس در مورد جنبش حماس نیز گفت: «حماس بخش از مردم فلسطین است و هرگز نمی‌پذیریم که "تروریستی" خوانده شود».

او افزود: «ملت ما مقاوم بوده و هرگز اجازه تداوم حملات اسرائیلی را نخواهیم داد و منتظر آنچه که ایالات متحده آمریکا مدعی ارائه آن است، نخواهیم ماند».

رئیس تشکیلات خودگردان  تأکید کرد که «همچنان» بر موضع خود در مخالفات با گفت‌وگو با آمریکا است؛ چرا که واشنگتن، مواضع بی‌طرفانه‌ ندارد.

به دنبال شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی از سوی دولت آمریکا و انتقال سفارت این کشور در سرزمین‌های اشغالی از شهر تل‌آویو به شهر قدس، تشکیلات خودگردان مذاکرات و گفت‌وگوهای خود با طرف‌ آمریکایی در قضیه سازش فلسطنیان با رژیم صهیونیستی را متوقف کرد.

محمود عباس همچنین گفت که هرگونه تلاش برای بر هم زدن امنیت فلسطین مانع از آن نخواهد شد که در برابر طرح آمریکا موسوم به «معامله قرن» سر فرود آورد.

او آمریکایی‌ها را خطاب قرار داد و گفت: «به آمریکا گفتیم "نه"، و باز هم به آن‌ها و دیگران خواهیم گفتم "نه". اگر قدس برود دیگر چیزی نخواهد ماند در باره آن صحبت کنیم. و ما هرگز سکوت نخواهیم کرد و آن را (معامله قرن) نخواهیم پذیرفت».

معامله قرن یا توافق نهایی، طرحی به پیشنهاد دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی و حمایت عربستانسعودی برای پایان دادن به منازعه رژیم اسرائیل با فلسطین و مقدمه‌ای برای عادی‌سازی روابط عربی اسرائیلی است.

در این طرح و مذاکرات بعدی، مسئله آوارگان با «وطن جایگزین» در خارج از فلسطین اشغالی حل و «حق بازگشت» آوارگان فلسطینی به کشورشان برای همیشه لغو می‌شود.

بر اساس این طرح دولت فلسطین در نوار غزه و صرفا در مناطق الف و ب و بخش‌هایی از منطقه ج کرانه باختری تشکیل و وضعیت نهایی قدس و بازگشت آوارگان به مذاکرات بعدی موکول می‌شود و در گام آخر، مذکرات «صلح» میان رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی به رهبری عربستان سعودی آغاز می‌شود.

در پیمان‌ اسلو منطقه کرانه رود باختری، به سه منطقه نام منطقه «الف، ب و ج» شناخته تقسیم شد. در منطقه «الف» از لحاظ اداری و امنیتی به دست دولت خودگردان فلسطین بود و در منطقه «ب» از لحاظ اداری به دست خودگردان و از لحاظ امنیتی به دست رژیم صهیونیستی بود و منطقه «ج» منطقه‌ای بود که از لحاظ امنیتی و اداری به دست رژیم صهیونیستی اداره می شد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.