فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) در بازدید از فاز نخست بندر شهید بهشتی چابهار از آمادگی این قرارگاه برای اجرای فاز دوم طرح توسعه این بندر خبر دارد.

آمادگی قرارگاه خاتم برای اجرای فاز دوم طرح توسعه بندر شهید بهشتی

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، سعید محمد، شنبه‌شب ضمن بازدید از فاز نخست بندر شهید بهشتی چابهار، بر ضرورت توسعه این بندر به عنوان دروازه توسعه‌یافتگی محور شرق کشور تأکید کرد.

در این بازدید همچنین فرهاد نظری، مدیرعامل موسسه مکین گروه تخصصی نوح(ع)، با بیان توضیحاتی درباره فاز نخست این بندر گفت: قرارگاه خاتم در فاز نخست طرح توسعه بندر شهید بهشتی ۱۶۵۰ مترِ طول موج‌شکن در امتداد موج‌شکن موجود احداث کرده و نیز ۱۲۴۰ اسکله شامل ۲ پست اسکله کانتینری و ۳ پست اسکله چندمنظوره با ظرفیت ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تن ایجاد کرده است.

بنابراین گزارش فاز نخست بندر شهید بهشتی چابهار به عنوان اولین بندر اقیانوسی کشور در آذرماه سال گذشته با حضور رئیس جمهور افتتاح شد.

حدود ۱۶ میلیون مترمکعب عملیات لایروبی، استحصال و احیای ۲۰۰ هکتار از اراضی، ۱۲۰ هکتار تراکم و بهسازی و نیز محوطه‌سازی حدود ۶۵هکتار به منظور احداث ترمینال کانتینری و چندمنظوره از دیگر اقداماتی است که توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) در فاز نخست طرح توسعه این بندر صورت گرفته است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.