درحالی‌که در برخی نقاط کشور در سه ماهه پاییز امسال حتی یک قطره باران نیز نباریده، در برخی نقاط کشور بیش از ۵۰۰ میلیمتر بارش ثبت شده و نقطه ای از ایران نیز با ثبت حدود ۹۰۰ میلیمتر بارش، یک رکورد کم‌نظیر در میزان بارش‌ها به نام خود ثبت کرده است.

"رامسر - صفارود" پر بارش‌ترین نقطه کشور

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، بر اساس آمار رسمی دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت مدیریت منابع آب ایران، از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهرماه ۹۷) تا پایان آذرماه، در مجموع ۹۲.۱ میلیمتر بارش در ایران به ثبت رسیده و این میزان بارش، پاییزی پرباران را برای کشور رقم زده است.

در این بین برخی نقاط کشور هنوز هیچ بارشی در سال آبی جاری نداشته‌اند و در واقع پاییز امسال حتی یک قطره باران در این مناطق نباریده است. از جمله این نقاط می توان به ایستگاه باران‌سنجی "تصفیه خانه زاهدان" در استان سیستان و بلوچستان، ایستگاه باران‌سنجی "رحمت آباد - ریگان" در استان کرمان و ایستگاه باران‌سنجی "محوطه امور آب چابهار" در استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد.

از سوی دیگر برخی نقاط کشور بارش‌هایی بیش از ۵۰۰ میلیمتر در پاییز امسال داشته‌اند که از جمله آنها می توان به ایستگاه باران‌سنجی "تله زنگ" در استان خوزستان اشاره کرد.

پربارش‌ترین نقطه کشور نیز "رامسر - صفارود" در استان مازندران است که با ثبت بارش ۸۹۹.۳ میلیمتر بارش در سه ماهه پاییز امسال، یک رکورد کم‌نظیر در میزان بارش‌ها به نام خود ثبت کرده است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.