همدان- عباس صوفی گفت: کلانشهر ها در دریافت بودجه های ملی جایگاهی خاص دارند اما فقط عنوان کلانشهری را به همدان دادند و از بودجه ها ریالی به همدان چیزی اختصاص ندادند.

تاکید بر لزوم اختصاص سهم کلانشهری همدان
به گزارش قدس آنلاین، عباس صوفی شهردار همدان بعد از یک سال فعالیت در این سمت در نشست خبری به نمایندگان رسانه‌های جمعی استان اظهار کرد: اکنون بسیاری از شهرها به دنبال دریافت مصوبه کلانشهری هستند تا از منافع آن برای توسعه شهرهایشان استفاده کنند همدان سال‌های قبل کلانشهر شده و دولت  باید این سهم را به همدان اختصاص دهد.  
صوفی افزود: در همدان باید پیگیر این باشیم که چرا همدان سهم کلانشهری همدان را برای رسیدن به توسعه پرداخت نمی‌کنند. تا همدان هم به جایگاه واقعی خود در توسعه بین شهرهای کشور برسد؛ اکنون به عنوان شهردار همدان در جلسه شهرداران کلانشهرهای کشور حضور دارم و باید با هم‌افزایی توان مردم همدان و همدانی‌هایی که در تهران مسئولیت دارند و رسانه‌ها این سهم را مطالبه کنیم.  
صوفی اظهار کرد: مردم همدان توان پرداخت عوارضی بیش از این را ندارند چرا باید با این مصوبه همچنان از ۱۰۰ درصد هزینه توسعه کلانشهر مانند همدان ۹۰ درصد آن را مردم بدهند و اعتبارهای ملی ۷ تا ۸ درصد به شهر همدان اختصاص دهند. همه کلانشهرها با درآمدهای ملی به توسعه رسیدند سهم همدان هم باید پرداخت شود؛ ملاک سازمان برنامه‌ و بودجه برای کلانشهر شدن اصلا مطرح نیست همدان مصوبه مجلس برای کلانشهر شدن دارد و بر اساس آن هم باید اعتبار کلانشهری همدان را سازمان برنامه و بودجه به همدان اختصاص دهد.
شهردار همدان افزود: پرداخت سهم کلانشهری مطالبه عمومی مردم همدان است چرا با نپرداختن این سهم ملی از محل‌ ردیف‌های بودجه‌ ای د رحق مردم همدان ظلم شده است؛ اکنون ۴ روستای مورد نظر که به الحاق نشدن آن برخی گلایه دارند در دل شهر قرار دارند و الحاق شدن یا نشدن آنها به کلانشهری همدان ارتباطی ندارد این مربوط به تقسیمات کشوری است و من هم مجری قانون هستم و دراین‌باره نظری نمی‌دهم باید دید چه تصمیمی مسئولان می‌گیرند تا به عنوان مجری قانون آن را اجرا کنیم.
صوفی اظهار کرد: تاکنون نه کسی را با سفارش برای مدیریت قسمتی از شهرداری انتخاب کردم و نه اجازه دادم چنین اتفاقی در شهرداری همدان بیفتد؛ اعضای شورا هم چنین سفارشی نداشتند. اما برای جابه جایی مدیران در قسمت‌ها مختلف شهرداری همدان هم عجله‌ای ندارم و با دقت و تدبیر این کار را انجام خواهم داد تا نفع آن به مردم شهر همدان برسد و مردم از توانایی و ظرفیت مدیران کارا در حوزه مدیریت شهری بهره‌مند شوند.
 انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.