حضرت امام رضا(ع) در کتاب طب الرضا دلایل بروز سنگ کلیه و مثانه را تشریح کرده اند.

علت پیدا شدن سنگ کلیه و مثانه چیست؟

به گزارش خبرنگار اجتماعی قدس آنلاین، حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در رساله ذهبیه فرموده‌اند: از ویتامین ها برای جلوگیری از درد مثانه استفاده کنید.

طب امروز پیدا شدن سنگ کلیه و مثانه را بر اثر کمبود ویتامین " آ " می داند، این ادعا بر اساس آزمایش هایی که روی حیوانات شده به اثبات رسیده است، در این آزمایش حیواناتی که از خوردن ویتامین " آ " منع شدند همه گی به سنگ کلیه و مثانه مبتلا شدند.

ویتامین " آ " در خربزه، توت فرنگی، گیلاس، هلو، زردآلو و هویج به مقدار کافی وجود دارد و چربی های حیوانی، کره، روغن، خصوصا روغن ماهی نیز از منابع اصلی ویتامین آ هستند.

بیشتر بخوانید: مضرات نوشیدن آب به هنگام خوردن غذا

با اینکه بسیاری از مواد خوراکی‌ همچون سبزی ها، جعفری، اسفناج، کاهو، کاسنی، والک، نخود سبز و زرده تخم مرغ سرشار از ویتامین آ هستند و جزو خوراک عمومی مردم به حساب می آیند، عده زیادی به سنگ کلیه و مثانه مبتلا هستند، دلیل این امر آن است که بر اثر بی نظمی در زندگی دستگاه تناسلی بدن مختل شده و نمی تواند سهم خود را از این مواد غذایی به اندازه کافی بگیرد.

وقتی که منی از کیسه خارج می شود، مایع حامل آن مجری دستگاه تناسلی را قلیایی می کند  این در حالی است که جلوگیری از خروج منی به جداره مجرا آسیب می رساند و از جراحتی که در آن به وجود می آید، تولید عفونت و میکروب می‌کند؛ ماده قلیایی میکروب ها را رشد می دهد در عین حال وجود این ناراحتی ها، دستگاه دفع ادرار را مختل، مجرای آن را متورم و تنگ می سازد و در نتیجه انسان به حبس ادرار و سنگ کلیه و مثانه دچار می شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.