امام جمعه شهر شاندیز مهمترین مفاخر را شهدا اعلام کردو شهدا را باعث مباهات و افتخار دانست.

اولین بزرگداشت مفاخر شاندیز برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین،مراسم بزرگداشت مفاخر شاندیز با حضور محمد دهقان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و امام جمعه، فرماندار، اعضای شورای اسلامی شهر شاندیز و طرقبه و مسئولین شهرستان طرقبه شاندیز در سالن همایش تخت جمشید با اهداف شناسایی و معرفی مفاخر، تجلیل از مصادیق و الگوسازی مفاخر برای جامعه، استفاده از ظرفیت های مفاخر برای توسعه فنی و ایجاد همدلی و مشارکت پذیری مفاخر در ارائه خدمات به مردم شاندیز برگزار شد. در این مراسم از ۱۹۰ نفر از مفاخر شاندیز در رشته های هنری، علمی، ورزشی، گردشگری و صنایع دستی، فرهنگی اجتماعی، اقتصادی و کارآفرینی تقدیر شد.

حجت الاسلام بهمنی امام جمعه شهر شاندیزدر ابتدای مراسم اظهار کرد: امروز ما مفتخریم که رشد علمی و فرهنگی نسل ها و تمدنهای ایران اسلامی بدون زحمت بوجود نیامده بلکه مهمترین مفاخر ما شهدای ما هستند که به آنها مباهات می کنیم و این افتخارات به برکت ایثار و مقاومت ایثارگران بوده است.

دهقان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: شاندیز یک قدمت تاریخی و یک عمق اعتماد زایی دارد که می تواند همه سرمایه داران را به خودش جذب کرده به ویژه از بزرگان و مفاخر شاندیز که به شهر خودشان علاقمند هستند می توان کمک گرفت که موقعیت گردشگری در این شهر رونق پیدا کند. ساختمان سازی و افزایش جمعیت و انتقال جمعیت از مشهد به اینجا افتخار برای شاندیز نیست بلکه مضر است اراضی و این مواهب الهی و طبیعی و باغات باید بستری باشد برای گردشگری؛ درختان و مناظر طبیعی دست نخورده بماند.

درادامه حسینی فرماندار شهرستان طرقبه شاندیز اظهار کرد: حقیقتا شهر شاندیز و مسئولین این شأن و منزلت را دارند که به بزرگانشان احترام بگذارند الحمدا... این شهر در سپهر ایران اسلامی نام پر آوازه و خوش آوازه ای داشته است و اگر امروز این شهر یک شهر خاص است مرهون تلاشهایی است که بزرگان و مفاخر این شهر داشته اند.

نکاحی شهردار شاندیز اعلام کرد: یکی از عواملی که امروز برای ما فرصت تلقی می شود همجواری با بارگاه ملکوتی امام هشتم است به فرمایش مقام معظم رهبری نگاه به درون مهم است مابایستی از همین ظرفیت های داخلی بهره ببریم و این آرمانها و پروژه ها را به سرمنزل مقصود برسانیم.
 منبع:پانا
 پایان پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.