رئیس دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) از برگزاری نشست علمی بررسی ادبیات داستانی نوجوان با حضور فرهاد حسن‌زاده، نامزد دریافت جایزه جهانی «هانس کریستین اندرسن» در مشهد خبر داد.

نشست علمی «بررسی ادبیات داستانی نوجوان» برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، دکتر مرتضی رجوعی  گفت: نشست علمی بررسی ادبیات داستانی نوجوان با حضور و سخنرانی فرهاد حسن‌زاده نامزد دریافت جایزه جهانی «هانس کریستین اندرسن» در دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) برگزار می‌شود.
وی پرداختن به مسائل ادبیات متعهد به عنوان شاخه‌ای از ادبیات دینی را هدف از برگزاری این نشست علمی عنوان کرد و افزود: فرهاد حسن‌زاده از نویسندگان برجسته و ارزشی کشور است که تاکنون نزدیک به یک‌صد اثر از او برای همه گروه‌های سنی در حوزه‌های مختلف ادبی مانند رمان، داستان کوتاه، شعر، داستان تصویری، بازآفرینی متون کهن، زندگی‌نامه و طنز منتشر شده است.
رجوعی اظهار کرد: در این نشست همچنین دکتر محمدجواد مهدوی استادیار گروه آموزشی زبان و ادبیات فارسی دانشگاه فردوسی با موضوع «بازی‌های زبانی در آثار فرهاد حسن‌زاده» سخنرانی خواهد کرد.
یادآور می‌شود؛ فرهاد حسن‎زاده افزون بر نامزدی جایزه جهانی «هانس کریستین اندرسن» معروف به «نوبل ادبیات کودک»، تاکنون سه نوبت نامزد دریافت جایزه جهانی «آسترید لیندگرن» از معتبرترین جایزه‌های ادبیات کودک جهان شده است و کتاب‌های او از جشنواره‌های داخلی و بین‌المللی جوایز بسیاری را کسب کرده است که از جمله آن می‌توان به جایزه ماه طلایی انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، تقدیر شده در سه دوره کتاب سال ایران، برگزیدۀ چند دوره جشنواره کتاب کانون پرورش فکری، برنده تندیس نقره‌ای از جشنواره لاک‌پشت پرنده، دریافت لوح سپاس جایزه «هانس کریستین اندرسن» در سال ۲۰۱۸ و همچنین دیپلم افتخار برای کتاب «زیبا صدایم کن» از سوی IBBY  اشاره کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.