۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۲
کد خبر: 635846

خلیج‌فارس گلوگاه تنفسی ماست، وقتی یک شناور نظامی آمریکایی قصد دارد وارد مرزهای دریایی ما بشود، با آن چه باید کرد؟ آیا باید لبخند بزنیم؟ آیا مثل گذشته باید اجازه بدهیم برای ایرانیان که در خلیج‌فارس فعالیت اقتصادی می‌کنند، ایجاد مزاحمت کنند؟

به گزارش گروه سیاسی قدس‌آنلاین، ما در خلیج‌فارس یک مجموعه مرزهای آبی داریم که در پهنه‌ای بیش از 220 کیلومتری از ورودی تنگه هرمز تا شمال خلیج‌فارس گسترش پیداکرده است. در خلیج‌فارس علاوه بر ناوهای جنگی آمریکا، کشتی‌های جنگی کشورهای در ائتلاف با آمریکا همانند انگلستان، فرانسه، استرالیا و... هم حضور دارند. وظیفه اصلی نیروی دریایی سپاه، محافظت از مرزهای دریایی جمهوری اسلامی ایران و حفظ امنیت این مرزها در پهنه خلیج‌فارس است. در سال‌های گذشته ما شاهد بودیم که آمریکایی‌ها به بهانه‌ها و اشکال مختلف این مرزهای آبی کشورمان را زیر پا گذاشته‌اند، برای شناورهای صیادی و تجاری، شناورهای حامل کارکنان سکوهای نفتی و کلاً برای همه فعالیت‌های غیرنظامی ایران در خلیج‌فارس که همه از نوع اقتصادی هستند، دائم مزاحمت و اختلال ایجاد کرده‌اند.

وظیفه اصلی یک نیروی نظامی در یک کشور چه می‌تواند باشد؟ پاسخ این سؤال بسیار بدیهی است؛ وظیفه اصلی نیروی نظامی حفاظت از مرزهاست. علاوه بر این مرزهای آبی ما این اهمیت فوق‌العاده را هم دارند که در منطقه بسیار حساس خلیج‌فارس واقع‌ شده‌اند، تقریباً بخش اعظمی از درآمدهای نفتی ما از خلیج‌فارس و سکوهای نفتی و گازی آن تأمین و صادر می‌شود.

خلیج‌فارس گلوگاه تنفسی ماست، وقتی یک شناور نظامی آمریکایی قصد دارد وارد مرزهای دریایی ما بشود، با آن چه باید کرد؟ آیا باید لبخند بزنیم؟ آیا مثل گذشته باید اجازه بدهیم برای ایرانیان که در خلیج‌فارس فعالیت اقتصادی می‌کنند، ایجاد مزاحمت کنند؟ یا بر اساس یک وظیفه کاملاً بدیهی با آن شناورهای آمریکایی که قصد زیر پا گذاشتن مرزهای جمهوری اسلامی ایران را دارند، برخورد کنیم؟ اقدامات نیروهای سپاه، یک اقدام پیشگیرانه بوده است، شلیک‌ها، شلیک‌های اخطار بوده است و یک اقدام بشدت طبیعی و عادی در همه جهان است.

همه کشورهای مستقل که به دنبال حفظ مرزهای خودشان در دریا هستند، از روش‌های مختلفی برای رسیدن به این هدف استفاده می‌کنند، اگر از طریق شبکه بی‌سیم بشود، هشدار لازم را به شناور متجاوز می‌دهند اما اگر شناوری به هشدار از طریق شبکه بی‌سیم یا منور یا فلر پاسخ ندهد و کماکان مسیر خودش را ادامه بدهد، شلیک اخطار یک اقدام طبیعی است. کسانی که الفبای بدیهی مرزبانی را می‌دانند با این مسئله به‌خوبی آشنا هستند. البته بعید نیست کسانی در میان رسانه‌ها و مطبوعات ایران یا اپوزیسیون خارج از کشور باشند که هیچ عرق و تعصبی به مرز کشورشان نداشته باشند و شاید حتی خوشحال شوند و بگویند چه خوب که ناوهای آمریکایی به منطقه آمدند و مرزهای ایران را زیر پا گذاشتند.

چنین افرادی شاید به حرکت نیروی دریایی سپاه ایراد بگیرند، اما سپاه به وظیفه‌ای عمل کرده است که هر نیروی نظامی مستقل در سراسر جهان در قبال مرزهایش انجام می‌دهد و حفاظت از مرز بدیهی‌ترین کار برای یک نیروی نظامی است. حتی افراد بی‌دین و ایمان که به تمامیت ارضی کشور تعصب ‌دارند، این مسئله را می‌فهمند و از آن نیروی محافظ تقدیر می‌کنند. اما این رسانه‌ها که اشاره شد، اقدام نیروی دریایی سپاه را جنگ‌طلبی خواهند دانست، شاید حتی این افراد از حفاظت از مرزها توسط سپاه عصبانی باشند و به قول شهید بهشتی باید گفت، عصبانی باشید و در این عصبانیت بمیرید.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.