البرز - ‌یکصد و یازدهمین جلسه شورای شهرکرج در حالی برگزار شد که اعضای شورا تذکراتی درخصوص ساماندهی دستفروشان منطقه حصارک و عدم ارائه امکانات لازم و ارائه سرویس در پایانه های سطح شهر به شهرداری کرج دادند.

شهرداری کرج برای ساماندهی دستفروشان و سرویس‌دهی پایانه‌ها تذکر گرفت

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، یکصدو یازدهمین جلسه شورای شهر کرج صبح امروز یکشنبه با حضور اکثریت اعضای شورا و شهردار  کرج برگزار شد.

احد رسولی رئیس کمیسیون شهرسازی، ‌معماری و بافت های فرسوده در نطق پیش از جلسه اظهار کرد: ‌مناقصه ای از سوی سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج با یک شرکت مجری طرح های خدمات شهری ایجاد شده است.

وی افزود: این شرکت با تمامی اصول و مقررات لازم و دارا بودن سابقه ١٨ سال در تهران و با اعلام نرخ بارگیری و انتقال به ازای هرتن ١٦٩ هزار ریال اقدام به شرکت در مناقصه یاد شده نموده است.

رسولی با بیان اینکه پس از طی کلیه مراحل قانونی این شرکت به عنوان برنده مناقصه اعلام شد، ‌افزود: در این مناقصه شرکت مجری دیگری با اعلام نرخ پیشنهادی ٣٠٨ هزار ریال در هرتن به عنوان شرکت دوم مناقصه معرفی شد ولی برنده مناقصه نشد.

وی اضافه کرد: لازم به ذکر است در شهر تهران از سال ۹۷ - ۹۴ ‌قراردادی در این حوزه بیش از ١٧٠ هزار ریال منعقد نشده است.

رئیس کمیسیون شهرسازی، ‌معماری و بافت های فرسوده با اشاره به اینکه با این اختلاف در ایستگاه های خدمات شهری تهران در پرداخت حقوق ودستمزد پرسنل راهبردی نیز از مبلغ قرارداد حمل پرداخت می شود گفت: این در صورتی  است که در ایستگاه های کرج پیمانکار نیروی انسانی از پیمانکار حمل مجزا بوده و صورت وضعیت جداگانه دریافت می شود.

رسولی با اشاره به اینکه سایر رقبا در مناقصه کرج نرخ های ۳۵۰ هزار تا ۳۷۰ هزار پیشنهاد داده اند، گفت: این در حالی است که سازمان پسماند شهرداری کرج با در نظر گرفتن منابع شهرداری و بازدید از تجهیزات وامکانات و تایید مدیران و کارشناسان فنی سازمان ضمن کاهش مبلغ ماهیانه ٣ میلیارد و پانصد میلیون ریال با شرکت اول اقدام به عقد قرارداد نموده است.

رسولی با تاکید بر اینکه این قرارداد با بهانه های مختلف از طرف برخی از افراد و ادارات شهری مورد شک و شبه قرار گرفته است، گفت: سایر رقبا پس از شکست در مناقصه با طرح شکایت های مختلف و اظهارت مبنی بر عدم توانایی و جعل اسناد، نداشتن امکانات لازم قصد کارشناسی و ایجاد دست انداز در روند فعالیت شرکت اول را داشته اند.

وی در ادامه گفت:  ‌از شهرداری کرج تقاضا می شود هر چه سریعتر به این موضوع رسیدگی کند و زمینه نارضایتی برطرف شود تا برنده مناقصه بتواند با تمام توان و امکانات به انجام وظایف خود بپردازد.

در ادامه محمد نبیونی رئیس کمیسیون سرمایه گذاری شورای شهر با اشاره به اینکه در جلسات گذشته تذکراتی مبنی بر فعالیت تعدادی کیوسک های مطبوعاتی بدون مجوز در محدوده میدان دانشگاه داده شد، گفت: در حال حاضر چهار کیوسک در محدوده میدان و یکی هم به سمت ورودی شهرک یاس در بلوار خوارزمی دایر است که موجب ایجاد ترافیک شده است.

وی افزود: مشکل تامین نور میدان بین حصارک تا محدوده زیر پل هم باید رفع شود چراکه با تاریکی هوا مشکلاتی مانند کیف قاپی برای مردم ایجاد می کند همچنین روشنایی بلوار ناصر بخت هم باید حل شود.

ساماندهی دستفروشان در محدوده میدان حصارک

نبیونی با بیان اینکه ترافیک سنگینی از میدان دانشگاه تا محدوده ۴۵ متری گلشهروجود دارد، گفت: علت ترافیک حضور دستفروشان و وانت بارها در نقاطی از جمله ورودی خیابان المهدی است.‌

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری شورای شهرسازی در ادامه گفت: نیروهای سدمعبر در آن محدوده اعلام می کنند عدم امکانات و نیرو موجب شده که نتوانند به خوبی بر سدمعبرها نظارت کنند و از طرفی نیازمند همکاری و تعامل نیروی انتظامی با شهرداری دربرخورد با سد معبرها دراین مناطق هستیم.

عضو شورای شهر کرج دربخشی دیگری از سخنانش به کمبود تاکسی در پایانه های سطح شهراشاره کرد و گفت:عدم امکانات لازم از جمله نبود نمازخانه وبوفه در پایانه ها مشکلاتی است که مردم و رانندگان نسبت به آن شکایت دارند.

وی در بخشی دیگری از سخنانش به بررسی دیجیتال پرونده های سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج اشاره کرد و گفت: در کمیسیون ماده ۷ در بررسی پرونده ها با موانعی از جمله قطع درختان در اجرای پروژه ها  مواجه هستند که باید موافقت شود چراکه برای پروژه هایی که پیش از ۶۰ درصد پیشرفت داشته است برای ادامه پروژه مجبور به قطع درختان در مسیرهستند.

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری شورای شهرسازی درادامه افزود: باید قبل از مواردی از جمله دستور صدور نقشه و عملیات عمرانی مطالعات لازم انجام شود و استعلامات از سوی این سازمان صورت گیرد تا موجب اقداماتی از جمله قطع درختان نشود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.